Oferta sklepu / W sklepach Sleepong Expert klienci mogą kupić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów.
Poniedziałek
07.03.2022
Sleeping Expert chętnie otworzyłby salony w województwach lubuskim, dolnośląskim, pomorskim, lubelskim i warmińsko-mazurskim. Ale nie tylko tam.
 

Sleeping Expert to sieć salonów wyposażenia sypialni. Klienci mogą w nich dobrać i zamówić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów. Sieć ma 26 placówek, z czego osiem to salony własne, a pozostałe są punktami franczyzowymi.

– W 2021 roku uruchomiliśmy pięć nowych placówek, plany na ten rok to od 6 do 7 nowych punktów. Docelowo chcielibyśmy mieć około 100 sklepów w Polsce – zapowiada Łukasz Świątek, odpowiedzialny za rozwój sieci franczyzowej Sleeping Expert.

Znajomość branży procentuje

Minimalna wielkość miasta, w którym można otworzyć salon Sleepieng Expert to 20 tys. mieszkańców.

– Decyzję o lokalizacji podejmujemy po analizie rynku. Na ten moment chętnie pozyskamy partnerów z województwa lubuskiego, dolnośląskiego, pomorskiego, lubelskiego i warmińsko-mazurskiego. Jednakże w całej Polsce znajdą się lokalizacje, w których widzimy potencjał dla nowych placówek – mówi Łukasz Świątek.

Koncept najchętniej nawiązuje współpracę z osobami, które np. pracowały w branży łóżek i materacy lub ogólnie meblowej.

– Znajomość charakterystyki pracy w branży daje nam duży plus na starcie – podkreśla Łukasz Świątek.

Jeśli chodzi o wymagania lokalowe, to zależą od wielkości miasta. W przypadku tych do 150 tys. mieszkańców lokal powinien mieć min. 120 m2 z przeznaczeniem na ekspozycję towaru. Dla miast do 250 tys. – 160 m2, a dla większych min. 200 m2. Sklepy powinny się znajdować w głównych ciągach komunikacyjnych miasta, z parkingiem bezpośrednio przy obiekcie lub w parkach i galeriach handlowych.

– Każdy obiekt oceniamy indywidualnie, a projekt aranżacji przygotowujemy w oparciu o możliwości lokalu – podkreśla franczyzodawca.

Inwestycja i wsparcie

Szacowana kwota inwestycji w sklep to 50-100 tys. zł. Do końca tego roku opłata licencyjna to symboliczna złotówka. Stała opłata marketingowa wynosi 499 zł netto miesięcznie.

– Naszym partnerom przekazujemy know-how prowadzenia biznesu, dostęp do platformy sprzedażowej i logistycznej. Przygotowujemy projekt lokalu, a także pomagamy w pozyskaniu pracowników. W trakcie pracy placówki zajmujemy się pełną logistyką towarów oraz marketingiem obiektu. Właścicielowi pozostaje jedynie zajmowanie się sprzedażą, pracownikami i sklepem – wylicza Łukasz Świątek. – Zwykle już od pierwszego miesiąca pracy placówki wychodzą na plus, ale pełną rentowność uzyskują zazwyczaj po upływie 4 do 6 miesięcy.

 

WIZYTÓWKA SLEEPING EXPERT

Sieć salonów z łóżkami i materacami.

  • 26 sklepów
  • wysokość inwestycji 50-100 tys.
  • miasta od 20 tys. mieszkańców

Gdzie otworzyć? / Sleeping Expert otwiera salony w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców.