Zmiana jest szansą
Powtarzając za Heraklitem z Efezu, bankowcy mówią, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana. W ściśle regulowanym świecie finansów zazwyczaj rzadko przynosi ona coś lepszego. Krystian Kasia z Departamentu Bankowości Detalicznej, Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium mówi jednak, że dla franczyzobiorców Banku Millennium ostatni czas to głównie pozytywne zmiany.
Ponad półtora roku temu sieć Millennium zrobiła pierwszy krok na drodze do zwiększenia swojego potencjału sprzedażowego i otwarcia na nowe rynki i nowych klientów. Dla franczyzobiorców oznacza to nowe narzędzia do zarabiania.
– W pierwszym etapie uruchomiliśmy sprzedaż i obsługę kont firmowych w placówkach franczyzowych – wyjaśnia Krystian Kasia. – W kolejnych miesiącach kontynuowaliśmy ten kierunek rozwoju, mając poczucie, że to daje dużo większe możliwości sprzedażowe i przychodowe naszym partnerom. Do oferty placówek dodaliśmy też terminale płatnicze i kredyty dla firm oferowane w prostym procesie.
Krystian Kasia mówi, że potem przyszła pora na kolejny krok. W wybranych placówkach partnerskich, pilotażowo, udostępniliśmy możliwość sprzedaży oferty leasingowej i kredytów dla firm z gwarancją de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego. Według menedżera, pilotaż przyniósł zadowalające rezultaty, dlatego już w drugim kwartale tego roku każda placówka sieci franczyzowej Banku Millennium będzie mogła oferować te produkty.
– Każda z placówek sprzedaje najważniejsze, podstawowe produkty dla przedsiębiorców, których intensywnie pozyskujemy. Wkrótce każda z nich będzie miała kompleksową ofertę dla klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorców. Przed nami jeszcze krok w stronę hipoteki – dodaje menedżer.
Silna motywacja
Krystian Kasia mówi, że poza nowymi narzędziami do generowania przychodów, partnerzy Banku Millennium zostali objęci innowacyjnym rozwiązaniem segmentacji placówek. To wewnątrzsieciowa forma nagradzania i motywowania partnerów.
– W tym modelu są nagrody dla franczyzobiorców, których placówki zostały sklasyfikowane w segmentach z najwyższymi przychodami oraz perspektywa przyszłej nagrody dla tych, którzy poprawią swoje wyniki w kolejnym roku – mówi Krystian Kasia.
Zapytany o reakcje partnerów, Krystian Kasia mówi, że program spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, ponieważ szansę na bonusy mają wszyscy. Menedżer dodaje, że wielu partnerów natychmiast zgłosiło akces do uruchomienia w swoich placówkach trzeciego stanowiska i zatrudnienia kolejnego doradcy, gdyż jest to jeden z warunków wejścia do najwyższego segmentu.
Rynek dla aktywnych i elastycznych
Zapytany o idealnego kandydata na franczyzobiorcę, menedżer odpowiada, że franczyza bankowa to dzisiaj biznes dla energicznych menedżerów, otwartych na zmianę oraz nową wiedzę. Do kluczowych kompetencji franczyzobiorcy należą również umiejętności zarządzania ludźmi.
– To bardzo ważne, trochę niedoceniane dotąd kompetencje – wyjaśnia menedżer. – Tymczasem, jeśli z placówki zatrudniającej dwóch pracowników odejdzie jeden, to jest to utrata 50 proc. personelu. Jeden doradca nie będzie w stanie obsłużyć całego portfela klientów i jeszcze sprzedawać. Rolą franczyzobiorcy jest zatem minimalizowanie takiego ryzyka przez właściwą politykę kadrową.
Menedżer uważa, że kandydat nie musi być związany z branża finansową, choć zdecydowanie jest to atut i spore ułatwienie. We franczyzie Banku Millennium nie ma też preferencji wiekowych, wśród nowych partnerów są bowiem przedsiębiorcy w wieku od 21 do 60 lat.
Zapytany o kondycję bankowej franczyzy, Krystian Kasia mówi, że dzisiaj rynek dzieli się na franczyzodawców, którzy tkwią w bezruchu oraz tych aktywnych, kreatywnych i elastycznie reagujących na zmiany. – Jedni mówią, że franczyza bankowa się skończyła, inni, jak my, potrafią rozwijać biznes, otwierać nowe placówki i podnosić prowizje partnerom. Bo zmiana to szansa. Trzeba ją wykorzystać – podsumowuje menedżer.
                                Szeroka oferta / W wybranych placówkach partnerskich, pilotażowo, bank udostępnił możliwość sprzedaży oferty leasingowej i kredytów dla firm z gwarancją de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego. Pilotaż przyniósł zadowalające rezultaty, dlatego od drugiego kwartału tego roku każda placówka sieci franczyzowej Banku Millennium może oferować te produkty.                            PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Rzuć korpo, przejdź na swoje
                                                /03.04.2025
                                            
                                            Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.