Krystian Kasia, Departament Bankowości Detalicznej, Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium: / Jedni mówią, że franczyza bankowa się skończyła, inni, jak my, potrafią rozwijać biznes, otwierać nowe placówki i podnosić prowizje partnerom. Bo zmiana to szansa. Trzeba ją wykorzystać.
Wtorek
28.06.2022
Dzięki nowym rozwiązaniom partnerzy Banku Millennium mogą zarabiać więcej – zapowiada Krystian Kasia z Departamentu Bankowości Detalicznej, Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium.
 

Powtarzając za Heraklitem z Efezu, bankowcy mówią, że jedyną stałą rzeczą jest zmiana. W ściśle regulowanym świecie finansów zazwyczaj rzadko przynosi ona coś lepszego. Krystian Kasia z Departamentu Bankowości Detalicznej, Franczyza i Sprzedaż Ratalna w Banku Millennium mówi jednak, że dla franczyzobiorców Banku Millennium ostatni czas to głównie pozytywne zmiany.

Ponad półtora roku temu sieć Millennium zrobiła pierwszy krok na drodze do zwiększenia swojego potencjału sprzedażowego i otwarcia na nowe rynki i nowych klientów. Dla franczyzobiorców oznacza to nowe narzędzia do zarabiania.

– W pierwszym etapie uruchomiliśmy sprzedaż i obsługę kont firmowych w placówkach franczyzowych – wyjaśnia Krystian Kasia. – W kolejnych miesiącach kontynuowaliśmy ten kierunek rozwoju, mając poczucie, że to daje dużo większe możliwości sprzedażowe i przychodowe naszym partnerom. Do oferty placówek dodaliśmy też terminale płatnicze i kredyty dla firm oferowane w prostym procesie.

Krystian Kasia mówi, że potem przyszła pora na kolejny krok. W wybranych placówkach partnerskich, pilotażowo, udostępniliśmy możliwość sprzedaży oferty leasingowej i kredytów dla firm z gwarancją de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego. Według menedżera, pilotaż przyniósł zadowalające rezultaty, dlatego już w drugim kwartale tego roku każda placówka sieci franczyzowej Banku Millennium będzie mogła oferować te produkty.

– Każda z placówek sprzedaje najważniejsze, podstawowe produkty dla przedsiębiorców, których intensywnie pozyskujemy. Wkrótce każda z nich będzie miała kompleksową ofertę dla klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorców. Przed nami jeszcze krok w stronę hipoteki – dodaje menedżer.

Silna motywacja

Krystian Kasia mówi, że poza nowymi narzędziami do generowania przychodów, partnerzy Banku Millennium zostali objęci innowacyjnym rozwiązaniem segmentacji placówek. To wewnątrzsieciowa forma nagradzania i motywowania partnerów.

– W tym modelu są nagrody dla franczyzobiorców, których placówki zostały sklasyfikowane w segmentach z najwyższymi przychodami oraz perspektywa przyszłej nagrody dla tych, którzy poprawią swoje wyniki w kolejnym roku – mówi Krystian Kasia.

Zapytany o reakcje partnerów, Krystian Kasia mówi, że program spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, ponieważ szansę na bonusy mają wszyscy. Menedżer dodaje, że wielu partnerów natychmiast zgłosiło akces do uruchomienia w swoich placówkach trzeciego stanowiska i zatrudnienia kolejnego doradcy, gdyż jest to jeden z warunków wejścia do najwyższego segmentu.

Rynek dla aktywnych i elastycznych

Zapytany o idealnego kandydata na franczyzobiorcę, menedżer odpowiada, że franczyza bankowa to dzisiaj biznes dla energicznych menedżerów, otwartych na zmianę oraz nową wiedzę. Do kluczowych kompetencji franczyzobiorcy należą również umiejętności zarządzania ludźmi.

– To bardzo ważne, trochę niedoceniane dotąd kompetencje – wyjaśnia menedżer. – Tymczasem, jeśli z placówki zatrudniającej dwóch pracowników odejdzie jeden, to jest to utrata 50 proc. personelu. Jeden doradca nie będzie w stanie obsłużyć całego portfela klientów i jeszcze sprzedawać. Rolą franczyzobiorcy jest zatem minimalizowanie takiego ryzyka przez właściwą politykę kadrową.

Menedżer uważa, że kandydat nie musi być związany z branża finansową, choć zdecydowanie jest to atut i spore ułatwienie. We franczyzie Banku Millennium nie ma też preferencji wiekowych, wśród nowych partnerów są bowiem przedsiębiorcy w wieku od 21 do 60 lat.

Zapytany o kondycję bankowej franczyzy, Krystian Kasia mówi, że dzisiaj rynek dzieli się na franczyzodawców, którzy tkwią w bezruchu oraz tych aktywnych, kreatywnych i elastycznie reagujących na zmiany. – Jedni mówią, że franczyza bankowa się skończyła, inni, jak my, potrafią rozwijać biznes, otwierać nowe placówki i podnosić prowizje partnerom. Bo zmiana to szansa. Trzeba ją wykorzystać – podsumowuje menedżer.


Szeroka oferta / W wybranych placówkach partnerskich, pilotażowo, bank udostępnił możliwość sprzedaży oferty leasingowej i kredytów dla firm z gwarancją de minimis Banku Gospodarstwa Krajowego. Pilotaż przyniósł zadowalające rezultaty, dlatego od drugiego kwartału tego roku każda placówka sieci franczyzowej Banku Millennium może oferować te produkty.
doradca we franczyzie