Biznes na każde czasy
Mariusz Koper prowadzi placówkę pod szyldem Mail Boxes Etc. od początku 2018 r.
– Kiedy skończyłem studia logistyczne, zacząłem szukać dla siebie jakiegoś biznesu. Chciałem, żeby był on związany z branżą transportową i magazynową – wspomina Mariusz Koper.
Duże wsparcie
Odezwał się do MBE i pojechał na rozmowę. Dowiedział się, jak działa firma, jakie możliwości rozwoju daje i wydało mu się to bardzo interesujące. Zdecydował się otworzyć placówkę. Pierwszy rok nie był dla niego łatwy. Musiał nauczyć się nie tylko rynku, ale i prowadzenia działalności. Dzięki wsparciu sieci przezwyciężył trudności.
– Franczyzodawca pomagał zarówno w spotkaniach handlowych, jak i szkoleniach merytorycznych. Odwiedzałem też inne punkty, żeby zobaczyć jak działają. Odbywałem spotkania sprzedażowe. To wszystko bardzo mi pomogło – mówi Mariusz Koper.
Dzisiaj jego biznes rośnie. Pandemia dotknęła go w niewielkim stopniu. Obecnie problemem są rosnące koszty u dostawców. Zamiar wprowadzania podwyżek zaczęli zgłaszać także kurierzy. Mocno rosną też ceny kartonów.
– Na szczęście można liczyć na duże zrozumienie wśród klientów, ponieważ wszyscy wiedzą, jaka jest sytuacja na rynku. Inflacja i rosnące koszty dotykają nas wszystkich – mówi Mariusz Koper.
Dodaje, że MBE na tym rynku radzi sobie dobrze. Logistyka i e-commerce mocno rosną, na czym zyskuje także MBE.
– Wolumen przesyłek rośnie skokowo w ostatnich latach, więc dodatkowe koszty kompensują się w związku z większym zainteresowaniem naszymi usługami – mówi Mariusz Koper.
Jego zdaniem, aby z powodzeniem prowadzić placówkę MBE trzeba się przygotować na ciężką pracę, szczególnie na samym początku. Co prawda wsparcie ze strony franczyzodawcy jest duże, ale wiele zależy także od franczyzobiorcy.
– Nasz produkt wymaga czasu, poszukiwania klienta niestandardowego, który potrzebuje usług skrojonych na miarę swoich oczekiwań. Jednak biznes z pewnością jest zyskowny i daje duże perspektywy rozwoju – uważa Mariusz Koper.
W stronę cyfryzacji
Mail Boxes Etc. to jedna z największych na świecie sieci centrów franczyzowych specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE. Sieć skupia się na obsłudze klientów B2B. W związku z tym lokal, w którym będzie się mieścił punkt MBE, powinien znajdować się na parterze, żeby wygodnie można było podjechać pod niego samochodem.
– W ostatnim czasie wprowadziliśmy również szereg rozwiązań informatycznych, umożliwiających obsługę klientów na odległość oraz zmierzających do cyfryzacji pracy punktów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że bez położenia nacisku na digitalizację, damy się dogonić rynkowi. Dlatego też w ostatnim czasie nabyliśmy firmy takie jak PrestaShop (wiodąca w Europie platforma do prowadzenia sklepów internetowych) czy GEL Proximity (Włoski startup technologiczny usprawniający dostarczanie przesyłek na ostatniej mili), których to nabycie umożliwia nam mocne wejście w rynek e-commerce – mówi Daniel Sułek, country manager w MBE.
Franczyzobiorca zainteresowany przystąpieniem do sieci Mail Boxes Etc. powinien posiadać na inwestycję co najmniej 90-100 tys. zł. Kwota inwestycji waha się w zależności od lokalizacji placówki oraz wybranej
metody finansowania jej otwarcia. Opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł netto, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł netto. W trakcie trwania współpracy MBE pobiera opłatę franczyzową w wysokości 10% wartości obrotu placówki, którą to kwotę przeznacza między innymi na marketing i rozwój nowych narzędzi.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.
- Kwota inwestycji: 90-100 tys. zł
- Opłata licencyjna: 40 tys. zł netto
- Opłaty: 10 proc. wartości obrotu placówki
![](https://img.franchising.pl/pl/0a6/730/mbe_mariusz_koper.jpg)
![](https://img.franchising.pl/pl/83a/bd5/autorka.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/226/f72/mbe-potwierdzenie-odbioru.jpg)
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/04e/49c/partner_aliorbank_lc_4_fraj_franchising-1-2.jpg)
Czy warto dziś ryzykować etat dla własnej firmy? – Zdecydowanie warto – odpowiada Joanna Fraj, franczyzobiorczyni Alior Banku.
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...