Lokal na parterze / MBE skupia się na obsłudze klientów B2B. W związku z tym lokal powinien znajdować się na parterze, żeby wygodnie można było podjechać pod niego samochodem.
Czwartek
23.06.2022
Mariusz Koper, franczyzobiorca MBE, musi się mierzyć z rosnącymi kosztami. Jak sobie radzi jego placówka?
 

Mariusz Koper prowadzi placówkę pod szyldem Mail Boxes Etc. od początku 2018 r.

– Kiedy skończyłem studia logistyczne, zacząłem szukać dla siebie jakiegoś biznesu. Chciałem, żeby był on związany z branżą transportową i magazynową – wspomina Mariusz Koper.

Duże wsparcie

Odezwał się do MBE i pojechał na rozmowę. Dowiedział się, jak działa firma, jakie możliwości rozwoju daje i wydało mu się to bardzo interesujące. Zdecydował się otworzyć placówkę. Pierwszy rok nie był dla niego łatwy. Musiał nauczyć się nie tylko rynku, ale i prowadzenia działalności. Dzięki wsparciu sieci przezwyciężył trudności.

– Franczyzodawca pomagał zarówno w spotkaniach handlowych, jak i szkoleniach merytorycznych. Odwiedzałem też inne punkty, żeby zobaczyć jak działają. Odbywałem spotkania sprzedażowe. To wszystko bardzo mi pomogło – mówi Mariusz Koper.

Dzisiaj jego biznes rośnie. Pandemia dotknęła go w niewielkim stopniu. Obecnie problemem są rosnące koszty u dostawców. Zamiar wprowadzania podwyżek zaczęli zgłaszać także kurierzy. Mocno rosną też ceny kartonów.

– Na szczęście można liczyć na duże zrozumienie wśród klientów, ponieważ wszyscy wiedzą, jaka jest sytuacja na rynku. Inflacja i rosnące koszty dotykają nas wszystkich – mówi Mariusz Koper.
Dodaje, że MBE na tym rynku radzi sobie dobrze. Logistyka i e-commerce mocno rosną, na czym zyskuje także MBE.

– Wolumen przesyłek rośnie skokowo w ostatnich latach, więc dodatkowe koszty kompensują się w związku z większym zainteresowaniem naszymi usługami – mówi Mariusz Koper.

Jego zdaniem, aby z powodzeniem prowadzić placówkę MBE trzeba się przygotować na ciężką pracę, szczególnie na samym początku. Co prawda wsparcie ze strony franczyzodawcy jest duże, ale wiele zależy także od franczyzobiorcy.

– Nasz produkt wymaga czasu, poszukiwania klienta niestandardowego, który potrzebuje usług skrojonych na miarę swoich oczekiwań. Jednak biznes z pewnością jest zyskowny i daje duże perspektywy rozwoju – uważa Mariusz Koper.

W stronę cyfryzacji

Mail Boxes Etc. to jedna z największych na świecie sieci centrów franczyzowych specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE. Sieć skupia się na obsłudze klientów B2B. W związku z tym lokal, w którym będzie się mieścił punkt MBE, powinien znajdować się na parterze, żeby wygodnie można było podjechać pod niego samochodem.

– W ostatnim czasie wprowadziliśmy również szereg rozwiązań informatycznych, umożliwiających obsługę klientów na odległość oraz zmierzających do cyfryzacji pracy punktów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że bez położenia nacisku na digitalizację, damy się dogonić rynkowi. Dlatego też w ostatnim czasie nabyliśmy firmy takie jak PrestaShop (wiodąca w Europie platforma do prowadzenia sklepów internetowych) czy GEL Proximity (Włoski startup technologiczny usprawniający dostarczanie przesyłek na ostatniej mili), których to nabycie umożliwia nam mocne wejście w rynek e-commerce – mówi Daniel Sułek, country manager w MBE.

Franczyzobiorca zainteresowany przystąpieniem do sieci Mail Boxes Etc. powinien posiadać na inwestycję co najmniej 90-100 tys. zł. Kwota inwestycji waha się w zależności od lokalizacji placówki oraz wybranej
metody finansowania jej otwarcia. Opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł netto, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł netto. W trakcie trwania współpracy MBE pobiera opłatę franczyzową w wysokości 10% wartości obrotu placówki, którą to kwotę przeznacza między innymi na marketing i rozwój nowych narzędzi.

WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.

  • Kwota inwestycji: 90-100 tys. zł
  • Opłata licencyjna: 40 tys. zł netto
  • Opłaty: 10 proc. wartości obrotu placówki

Mariusz Koper, franczyzobiorca MBE / "Wolumen przesyłek rośnie skokowo w ostatnich latach, więc dodatkowe koszty kompensują się w związku z większym zainteresowaniem naszymi usługami".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020
Księgowość we własnej firmie

U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.

35 wypowiedzi
ostatnia 24.04.2020
Szkolenia sprzedażowe

Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?

1 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2019
Agencja marketingowa - czy warto?

Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...

3 wypowiedzi
ostatnia 14.08.2019