Jak zarobić na bąbelkach
Bubble tea rozgościła się na polskim rynku. Multi Ice Group, franczyzodawca takich marek jak Lody Bonano czy u Lodziarzy postanowił wykorzystać ten trend i wprowadza na rynek koncept z bubble tea w roli głównej.
– Bubble tea to niezwykle modny, pożądany produkt – uzasadnia Sylwia Ramotowska, opiekun marki BuBu Bubble Tea. – Trend związany z napojami zawierającymi w sobie kuleczki tapioki przyszedł do nas z Tajwanu i szybko zyskał popularność na Zachodzie. W Polsce zaczął wchodzić do menu lokali gastronomicznych, ale my postanowiliśmy uczynić z niego podstawę samodzielnego biznesu, ponieważ widzimy tu ogromny potencjał. Bąbelkowe herbaty są oryginalne i ciekawe, a w sezonie wakacyjnym stanowią alternatywę dla lodów. Dodatkowo BubBu Bubble Tea to koncept wysokomarżowy i niewymagający od franczyzobiorcy dużych nakładów pracy.
Różne formaty i lokalizacje
Oferta punktów BuBu Bubble Tea obejmuje bąbelkowe herbaty z dodatkiem tapioki, czyli tzw. molekularnego kawioru czy inaczej poppingów – delikatnych kuleczek, które pękają w ustach uwalniając smak. Bubble tea podawana jest w wysokich kubeczkach z szeroką słomką. Napój dostępny jest w różnych wariantach: owocowym, mlecznym, w wersji premium (taro i macha) oraz kawowej. W menu punktów są też kawy z ekspresu.
– Nasi klienci docelowi to osoby w każdym wieku – od dzieci, przez młodzież, po dorosłych. Ale w głównej mierze skupiamy się na młodszych gościach, którym picie bąbelkowych herbat przynosi mnóstwo frajdy – wyjaśnia Sylwia Ramotowska.
Franczyza BuBu Bubble Tea proponuje trzy formaty współpracy: lokal stacjonarny, wyspa w galerii handlowej oraz mobilna przyczepa. Minimalny wkład własny potrzebny do realizacji inwestycji to według szacunków franczyzodawcy 25 tys. zł. Przy czym Multi Ice Group oferuje wsparcie w pozyskaniu finansowania w postaci dotacji czy leasingów.
– Współpracujemy w tym zakresie z ekspertami, którzy przeprowadzają franczyzobiorców przez wszystkie formalności – dodaje Sylwia Ramotowska.
Franczyzodawca zapewnia, że BuBu Bubble Tea dobrze sprawdza się w różnej wielkości miastach. Preferowane lokalizacje to: centra, parki i pasaże handlowe, parki rekreacyjne, okolice atrakcji turystycznych, deptaki, plaże i inne tego typu miejsca, zapewniające stały przepływ ludzi.
– Co ważne, posiadamy bazę blisko 300 lokalizacji w całej Polsce, dlatego jeśli franczyzobiorca nie zgłosi się z własną propozycją, może skorzystać z naszych sugestii – podkreśla Sylwia Ramotowska.
Nie ma opłaty za dołączenie do sieci, zaś opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto miesięcznie.
Na sezon lub cały rok
Według franczyzodawcy BuBu Bubble Tea można ten biznes potraktować jako całoroczny lub sezonowy – w zależności od decyzji właściciela oraz potencjału danej lokalizacji. Np. wyspa handlowa może przynosić dochody przez cały rok.
– Zyski z każdego punktu szacujemy na ok. 14 tys. zł miesięcznie. Dlatego franczyzobiorcy z powodzeniem mogą traktować swój lokal jako podstawowe źródło dochodu – informuje Sylwia Ramotowska. – Ale równie dobrze może to być biznes dodatkowy, z uwagi na łatwość jego prowadzenia. Nasi partnerzy otrzymują bowiem gotowe menu, dostęp do bazy zaopatrzeniowej i pakiet szkoleń, a także wsparcie dedykowanego opiekuna. Franczyzobiorcy BuBu Bubble Tea są objęci kompleksową opieką od momentu zawarcia umowy przez cały okres współpracy. Mogą liczyć na projekt lokalu, pomoc w adaptacji, zakupie najlepszych, rekomendowanych przez nas urządzeń oraz zatowarowaniu. Dodatkowo przechodzą kompleksowe szkolenie, po którym są w 100 proc. gotowi do prowadzenia działalności. Działamy na wypracowanych standardach współpracy, dzięki czemu proponujemy wyłącznie sprawdzone rozwiązania. Posiadamy ponadto własny dział promocji w mediach społecznościowych, który pomaga franczyzobiorcom dotrzeć z ofertą do szerokiego grona klientów.
Obecnie działa 1 punkt własny marki oraz 3 franczyzowe.
– BuBu Bubble Tea wystartowało w maju tego roku, ale warto zaznaczyć, że stoi za nami ponad 18-letnie doświadczenie w prowadzeniu marek franczyzowych. Jako Multi Ice Group możemy się pochwalić ponad 300 lokalami, które działają pod różnymi szyldami naszych sieci – dodaje Sylwia Ramotowska.
WIZYTÓWKA BUBU BUBBLE TEA
Sieć punktów z bubble tea.
- 1 punkt własny, 3 franczyzowe
- min. inwestycja 25 tys. zł
- opłata miesięczna 1 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Multi Ice Group we wszystkich swoich konceptach ma łącznie 400 placówek gastronomicznych. Do końca roku ta liczba może jeszcze wzrosnąć.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...