Nowa franczyzowa pizzeria
Koncept Pizzerii La Patata narodził się w pandemii.
– W 2020 roku zaczęliśmy importować włoskie produkty dla restauracji. Ale z powodu pandemii i lockdownu obroty znacznie nam spadły – opowiada Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata. – Postanowiliśmy jednak wykorzystać nasze produkty i kontakty z dostawcami i uruchomiliśmy własną pizzerię, działającą tylko w dostawie.
Okazało się, że pomysł chwycił. Po pół roku funkcjonowania wyłącznie w kanale delivery właściciele La Patata postanowili otworzyć lokal stacjonarny, na warszawskim Wilanowie. Zaczął działać na początku 2021 roku. A niedawno, także w Warszawie, pod szyldem La Patata uruchomiono pierwszy lokal franczyzowy.
– Mieszkałem 16 lat we Włoszech i wiem, że dobra pizza przyciągnie gości. Sam potrafiłem jechać 200 km do Neapolu, tylko po to, aby taką zjeść – dodaje Grzegorz Pałubski.
Wsparcie non stop
Pizzerii na rynku jest wiele. Czym wyróżnia się La Patata?
– Korzystamy z najlepszych składników. Jako jedyni na rynku używamy probiotyków do ciasta. Dzięki temu dłużej zachowuje ono swieżość i jest zdrowsze – wylicza Grzegorz Pałubski. – Korzystamy z technologii BIGA, w której cały proces wytwarzania ciasta trwa minimum dwa dni, ale za to jego smak jest wyjątkowy. Klienci do nas chętnie wracają, przyjeżdżają nawet z drugiej strony miasta.
Koncept jest przeznaczony i dla dużych, i dla mniejszych miast. Potrzebny jest lokal o powierzchni 70-120 m2. Franczyzodawca pomoże w znalezieniu lokalizacji oraz doborze i zakupie potrzebnego sprzętu. Według szacunków licencjodawcy, koszt inwestycji powinny zmieścić się w widełkach od 100 tys. zł do 300 tys. zł.
– To dość duży rozstrzał – przyznaje Grzegorz Pałubski. – Ale wydatki zależą m.in. od stanu i wielkości lokalu, tego, czy zdecydujemy się na zakup sprzętu nowego, czy używanego. Np. piec do pizzy może kosztować 10 tys. zł, albo 50 tys. zł.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, ale franczyzodawca zapewnia, że w zamian gwarantuje pełne zaangażowanie w pomoc dla licencjobiorcy. – Jesteśmy do dyspozycji 24 godziny na dobę – podkreśla Grzegorz Pałubski.
Franczyzobiorca i jego pracownicy przechodzą szkolenia.
– Nasi pierwsi franczyzobiorcy przez weekend pracowali dodatkowo samodzielnie w naszym lokalu własnym, abyśmy mogli przekonać się, czy sobie poradzą – dodaje Grzegorz Pałubski.
Jakość się obroni
W produkty do pizzy lokale franczyzowe będą zaopatrywać się centralnie (w przypadku warzyw bedą korzystać z lokalnych dostawców). Te pizzerie, które są zlokalizowane blisko centrali, bedą mieć też dostarczane gotowe ciasto. Natomiast lokale, które otworzą się w innych miastach, same muszę je przygotowywać.
– Nie chcemy oszczędzać na jakości, bo w tych czasach tylko jakością można się obronić w gastronomii – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Szukamy franczyzobiorców, którzy to rozumieją. Nie wymagamy doświadczenia w gastronomii, ale kandydaci muszą mieć świadomość, że w prowadzenie tego biznesu trzeba się zaangażować.
W menu La Patata jest m.in.: mniej więcej 30 rodzajów pizzy, desery, piwa, wino, włoskie napoje, kawy. Franczyzodawca zapewnia, że w dobrej lokalizacji pizzeria może już w pierwszym miesiącu stać się rentowna.
WIZYTÓWKA LA PATATA
Sieć pizzerii.
- kwota inwestycji: 100-300 tys. zł
- opłata wstępna: 20 tys. zł
- opłata miesięczna: 2,5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU


















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Franczyza Synevo jest dla każdego, kto szuka pomysłu na biznes z szybkim zwrotem, który w dodatku realnie pomaga ludziom – mówi Grzegorz Morawski, kierownik ds. franczyzy Synevo.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali