Kawiarnia we franczyzie
Jak oceniacie Państwo ten rok pod względem poziomu sprzedaży, obrotów, rozwoju sieci?
Bardzo dobrze. Generalnie rok zamkniemy zgodnie z planem jeśli chodzi o liczbę nowych otwarć. Na koniec roku planujemy mieć 15 kawiarni w pięciu miastach – czyli o 12 nowych Cofixów więcej. Zadebiutowaliśmy też z lokalami poza Warszawą: w Białymstoku, Lublinie, jeszcze w tym roku otwieramy się w Krakowie i Katowicach. Z tego ponad połowa to lokale franczyzowe. Sprzedaż rośnie i oscyluje wokół poziomu 30-40 proc. like for like. Sukcesywnie powiększa się baza lojalnych gości. Z wielu stron płyną do nas dobre opinie na temat lokali, obsługi, produktów czy atmosfery. Cieszy nas też bardzo rozwój franczyzy, nie tylko w kontekście pozyskiwania nowych partnerów, lecz także rozwijania relacji z dotychczasowymi. A to wszystko udało się osiągnąć mimo niesprzyjających warunków biznesowych w Polsce.
A jakie są wasze plany na przyszłość?
Plany są „umiarkowanie” ambitne. W przyszłym roku chcemy otworzyć 20 kawiarni, większość z nich to lokale franczyzowe. Patrząc na liczbę projektów w toku nie powinno być to wyzwaniem, jednak ostatnie lata pokazały dość dobitnie, że sytuacja rynkowa może zmieniać się w całkowicie nieobliczalny sposób. Zachowujemy więc zdrowy dystans – bardziej liczą się jakościowe otwarcia niż ich mnogość. Dlatego też ciągle rozwijamy naszą ofertę dla partnerów – nie tylko pod kątem analizy i optymalizacji modelu biznesowego, ale także w kontekście nowych rozwiązań. Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy Uberem na rynku kawiarnianym – mocno rozwijamy się technologicznie, inwestując we własne systemy czy aplikacje. W październiku na Targach Franczyza pokazaliśmy nasz innowacyjny format – Cofix Flex, kawiarnię modułową, której uruchomienie zajmuje de facto kilka dni. Wystarczy dobra lokalizacja, nawet taka bez dostępu do bieżącej wody. Poszczególne elementy składamy z sobą elastycznie, jak klocki Lego – w zależności od dostępnej powierzchni i potrzeb. Wszystkie systemy są odpowiednio zaprojektowane i wyposażone w specjalne czujniki, dzięki którym na bieżąco informują, co się dzieje w lokalu – od tematów operacyjnych przez rozliczenia finansowe. Także model rozliczeniowy dla franczyzobiorcy w przypadku Flexa będzie inny niż przy tradycyjnym lokalu. Natomiast na poziomie globalnym – bo Cofix jest międzynarodową siecią – rozwijamy kolejne formaty i testowe koncepty, które świetnie uzupełnią nasze dotychczasowe portfolio, np. premium, vegan czy streetfood.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Szukamy niezmiennie osób przedsiębiorczych, które czują rynek i chcą się na nim rozwijać. Nie wymagamy dużego doświadczenia, prowadzimy partnerów krok po kroku, od wspólnego zbudowania modelu biznesowego, przez szukanie lokalizacji, przygotowywanie projektów architektonicznych, budowę/wykończenie lokalu, po rekrutację, szkolenie zespołu i otwarcie. Zapewniamy stałe wsparcie marketingowe i operacyjne. Kwota inwestycji zależy od wybranego formatu, zasadniczo mówimy o kosztach na poziomie 200-350 tys. zł. Przez pierwsze miesiące po otwarciu elastycznie podchodzimy do opłat, uzależniamy je od wyniku, nie obarczamy partnerów dodatkowo opłatami, tak by mogli w pełni skoncentrować się na biznesie. Gdy osiągną stabilny poziom wzrostu, pojawia się tzw. royalty fee i marketing fee, które razem dają 8 proc..
Na jakie średnie przychody mogą liczyć franczyzobiorcy?
To bardzo zależy od wybranego formatu, wielkości lokalu czy lokalizacji. Nie lubimy uśrednień, bo każdy przypadek jest nieco inny. Np. mamy w sieci lokal 30-metrowy nastawiony na wynos, ale i 300-metrowy. Jeżeli ktoś myśli o standardowej kawiarni, powiedzmy 70 m2, w dobrym punkcie miasta, może liczyć na przychody na poziomie 90-95 tys. zł. Konkretne kwoty pokazujemy jednak dopiero w modelu zbudowanym pod dany lokal i okolicę.
WIZYTÓWKA COFIX
Międzynarodowa sieć kawiarni.
- kwota inwestycji: 200-350 tys. zł
- opłaty miesięczne: 8 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali