Kawiarnia we franczyzie
Jak oceniacie Państwo ten rok pod względem poziomu sprzedaży, obrotów, rozwoju sieci?
Bardzo dobrze. Generalnie rok zamkniemy zgodnie z planem jeśli chodzi o liczbę nowych otwarć. Na koniec roku planujemy mieć 15 kawiarni w pięciu miastach – czyli o 12 nowych Cofixów więcej. Zadebiutowaliśmy też z lokalami poza Warszawą: w Białymstoku, Lublinie, jeszcze w tym roku otwieramy się w Krakowie i Katowicach. Z tego ponad połowa to lokale franczyzowe. Sprzedaż rośnie i oscyluje wokół poziomu 30-40 proc. like for like. Sukcesywnie powiększa się baza lojalnych gości. Z wielu stron płyną do nas dobre opinie na temat lokali, obsługi, produktów czy atmosfery. Cieszy nas też bardzo rozwój franczyzy, nie tylko w kontekście pozyskiwania nowych partnerów, lecz także rozwijania relacji z dotychczasowymi. A to wszystko udało się osiągnąć mimo niesprzyjających warunków biznesowych w Polsce.
A jakie są wasze plany na przyszłość?
Plany są „umiarkowanie” ambitne. W przyszłym roku chcemy otworzyć 20 kawiarni, większość z nich to lokale franczyzowe. Patrząc na liczbę projektów w toku nie powinno być to wyzwaniem, jednak ostatnie lata pokazały dość dobitnie, że sytuacja rynkowa może zmieniać się w całkowicie nieobliczalny sposób. Zachowujemy więc zdrowy dystans – bardziej liczą się jakościowe otwarcia niż ich mnogość. Dlatego też ciągle rozwijamy naszą ofertę dla partnerów – nie tylko pod kątem analizy i optymalizacji modelu biznesowego, ale także w kontekście nowych rozwiązań. Lubimy myśleć o sobie, że jesteśmy Uberem na rynku kawiarnianym – mocno rozwijamy się technologicznie, inwestując we własne systemy czy aplikacje. W październiku na Targach Franczyza pokazaliśmy nasz innowacyjny format – Cofix Flex, kawiarnię modułową, której uruchomienie zajmuje de facto kilka dni. Wystarczy dobra lokalizacja, nawet taka bez dostępu do bieżącej wody. Poszczególne elementy składamy z sobą elastycznie, jak klocki Lego – w zależności od dostępnej powierzchni i potrzeb. Wszystkie systemy są odpowiednio zaprojektowane i wyposażone w specjalne czujniki, dzięki którym na bieżąco informują, co się dzieje w lokalu – od tematów operacyjnych przez rozliczenia finansowe. Także model rozliczeniowy dla franczyzobiorcy w przypadku Flexa będzie inny niż przy tradycyjnym lokalu. Natomiast na poziomie globalnym – bo Cofix jest międzynarodową siecią – rozwijamy kolejne formaty i testowe koncepty, które świetnie uzupełnią nasze dotychczasowe portfolio, np. premium, vegan czy streetfood.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Szukamy niezmiennie osób przedsiębiorczych, które czują rynek i chcą się na nim rozwijać. Nie wymagamy dużego doświadczenia, prowadzimy partnerów krok po kroku, od wspólnego zbudowania modelu biznesowego, przez szukanie lokalizacji, przygotowywanie projektów architektonicznych, budowę/wykończenie lokalu, po rekrutację, szkolenie zespołu i otwarcie. Zapewniamy stałe wsparcie marketingowe i operacyjne. Kwota inwestycji zależy od wybranego formatu, zasadniczo mówimy o kosztach na poziomie 200-350 tys. zł. Przez pierwsze miesiące po otwarciu elastycznie podchodzimy do opłat, uzależniamy je od wyniku, nie obarczamy partnerów dodatkowo opłatami, tak by mogli w pełni skoncentrować się na biznesie. Gdy osiągną stabilny poziom wzrostu, pojawia się tzw. royalty fee i marketing fee, które razem dają 8 proc..
Na jakie średnie przychody mogą liczyć franczyzobiorcy?
To bardzo zależy od wybranego formatu, wielkości lokalu czy lokalizacji. Nie lubimy uśrednień, bo każdy przypadek jest nieco inny. Np. mamy w sieci lokal 30-metrowy nastawiony na wynos, ale i 300-metrowy. Jeżeli ktoś myśli o standardowej kawiarni, powiedzmy 70 m2, w dobrym punkcie miasta, może liczyć na przychody na poziomie 90-95 tys. zł. Konkretne kwoty pokazujemy jednak dopiero w modelu zbudowanym pod dany lokal i okolicę.
WIZYTÓWKA COFIX
Międzynarodowa sieć kawiarni.
- kwota inwestycji: 200-350 tys. zł
- opłaty miesięczne: 8 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali