Dobra kawa się broni
Jaki był mijający rok dla sieci the White Bear Coffee?
Nasza sieć kończy rok 2022 z obrotami wyższymi o 41 proc. w porównaniu do 2021. Ten wynik bardzo nas cieszy, zważywszy na okoliczności, w których funkcjonuje obecnie gastronomia i ogólną sytuację gospodarczą. Nasi goście wyraźnie pokazali, że produkty wysokiej jakości, a do takich należy rzemieślniczo wypalana kawa, która jest podstawą działalności marki, zawsze się obronią. Do tego położyliśmy nacisk na podnoszenie standardów obsługi, marketing w mediach społecznościowych, rozwój aplikacji lojalnościowej i budowanie wokół kawiarni silnej społeczności klientów. To wszystko przełożyło się na wyższą sprzedaż.
Przed branżą kawową stoi obecnie sporo wyzwań. Od inflacji, przez wzrost cen nośników energii, po podwyżki stóp procentowych. Do tego dochodzi niezwykle istotny aspekt, jakim są rosnące ceny kawy. Arabika jest obecnie najdroższa od dekady i nic nie wskazuje na to, żeby trend wzrostowy uległ zahamowaniu. Dlatego my od początku istnienia sieci stawiamy na edukację klientów w tym zakresie. Przekonujemy ich, że lepiej wypić jedną filiżankę doskonałej jakościowo kawy niż kilka średnich, przygotowanych z komercyjnych ziaren. Dzisiaj rzemieślniczość jest doceniana bardziej niż kiedykolwiek.
Czy w 2022 roku udało wam się powiększyć sieć lokali?
Obecnie pod szyldem the White Bear Coffee działa 8 punktów. W 2022 otworzyliśmy dwie kawiarnie własne i trzy franczyzowe. Wkrótce nowe Miśki pojawią się także w Krakowie. W strukturach sieci zadebiutował ponadto pierwszy multifranczyzobiorca, który podjął decyzję o skalowaniu działalności i prowadzeniu drugiego punktu – w Lublinie. Na tym jednak nie koniec, bowiem prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi franczyzobiorcami, którzy są na etapie poszukiwania odpowiedniej lokalizacji.
Jakie plany macie na rok 2023?
Oczywiście planujemy nowe otwarcia. Poszerzyliśmy właśnie ofertę o trzy nowe formaty, charakteryzujące się niższą kwotą inwestycji i większą elastycznością w doborze lokalizacji. To point, czyli punkt całoroczny, nastawiony na wynosy, okno – punkt całoroczny lub sezonowy z kawą i lodami oraz riksza – pozwalająca działać sezonowo i podczas eventów. Ale oczywiście, podstawą, którą rekomendujemy, nadal są kawiarnie z miejscami dla gości.
Obecnie kładziemy silny nacisk na szkolenia baristów, wyznaczanie nowych standardów obsługi i kształtowanie u pracowników kompetencji miękkich. Chcemy, aby praca w ramach naszej sieci była dla nich szansą na rozwój w wielu aspektach. Wiemy, że to przełoży się na jeszcze lepsze doświadczenia gości. Naszym celem jest, aby marka the White Bear Coffee była utożsamiana nie tylko z doskonałą kawą, ale też stała się synonimem gościnności i świetnego serwisu.
Dodatkowo pracujemy nad strategią marketingową na najbliższy czas dotyczącą samych lokali. Skupiamy się na zwiększaniu koszyka zakupowego i ciekawych promocjach, które przyciągną do nas jeszcze więcej nowych klientów i umocnią lojalność obecnych.
Ile trzeba dzisiaj zainwestować w kawiarnię?
Zależy to od wybranego formatu. Generalnie kwota inwestycji wynosi od 20 do 100 tys. zł, plus koszty remontu. Opłata licencyjna to 15 tys. zł, a franczyzowa 2 tys. zł miesięcznie. Celujemy w miejscowości od 30 tys. mieszkańców. Preferowane lokalizacje to centra miast, okolice deptaków, uczelni wyższych, parków i miejsc o stałym przepływie ludzi. Poszukujemy zarówno franczyzobiorców z doświadczeniem w biznesie, jak i tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z prowadzeniem własnej firmy. Co ważne, nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii. Jesteśmy w stanie poprowadzić franczyzobiorcę na każdym etapie współpracy i nauczyć go działać w branży od podstaw.
Właśnie, jakie wsparcie otrzymują franczyzobiorcy od centrali?
Wsparcie franczyzobiorców zaczyna się już w momencie poszukiwania lokalizacji. Wspólnie wybieramy miejsce z największym potencjałem. Następnie przygotowujemy projekt całego lokalu, obejmujący część budowlaną, stolarską, technologiczną i aranżację wnętrza. Właściciele wraz z zespołem przechodzą miesięczne szkolenie, a nasi szkoleniowcy pracują z nowym teamem przez tydzień po otwarciu. Do tego zapewniamy dostęp do najwyższej jakości sprzętów, kawy z naszej rzemieślniczej palarni oraz dostawców, u których wynegocjowaliśmy korzystne umowy. Ważnym aspektem jest ponadto całe zaplecze promocyjne, obejmujące materiały reklamowe, bazę zdjęć, udział w dynamicznych działaniach marketingowych sieci, a także możliwość prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych i tradycyjnych – na Facebooku, Instagramie, w prasie lokalnej i branżowej. Partnerzy sieci otrzymują więc od nas pomoc na każdy etapie inwestycji.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA THE WHITE BEAR COFFEE
Franczyzowa sieć kawiarni.
- liczba lokali: 8
- kwota inwestycji: 20-100 tys. zł
- opłata miesięczna: 2 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować?
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...