Franczyzodawca rozwija sieć bankową

Klientów nie brakuje / Mimo rosnącej popularności bankowości elektronicznej i mobilnej, Polacy wciąż chętnie odwiedzają placówki bankowe, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których najczęściej otwierane są placówki franczyzowe.
Środa
15.02.2023
W ostatnich miesiącach ubiegłego roku blisko 50 partnerów dołączyło do sieci Alior Banku lub zdecydowało się na otwarcie kolejnej placówki.
 

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku, jako instytucja finansowa łącząca zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami i produktami. To jednocześnie jeden z tych banków, dla których franczyza stanowi ważny czynnik rozwoju sieci sprzedaży. Według Jacka Torowskiego, dyrektora departamentu sieci zewnętrznych Alior Banku w ostatnich ośmiu miesiącach minionego roku blisko 50 partnerów dołączyło do sieci franczyzowej lub uruchomiło kolejną placówkę. Na ten rok bank również przewiduje nowe otwarcia.

– Ze względu na pokrycie geograficzne i dostępność franczyza to bardzo efektywny kanał docierania do nowych klientów. To przemyślana i sprawdzona koncepcja, która zapewnia doskonałe warunki do prowadzenia i rozwoju finansowego biznesu – mówi Jacek Torowski. – Dlatego chcemy rozwijać naszą sieć i jako bank uniwersalny mamy interesującą ofertę dla franczyzobiorców. Jesteśmy też silnym, stabilnym partnerem, który ma rozpoznawalną markę, odpowiednie zasoby kapitałowe oraz sprawdzone narzędzia do tego, by wspierać franczyzobiorców na każdym etapie współpracy – dodaje Jacek Torowski.

Sieć placówek z potencjałem

Mimo rosnącej popularności bankowości elektronicznej i mobilnej, Polacy wciąż chętnie odwiedzają placówki bankowe, zwłaszcza w mniejszych miastach, w których najczęściej otwierane są placówki franczyzowe. Dlatego Alior Bank chce aktywnie rozwijać sieć partnerską, wykorzystując przy tym nowoczesne rozwiązania technologiczne.

– Dopasowujemy nasz model franczyzowy tak, by partnerzy mogli maksymalnie korzystać na digitalizacji – mówi dyrektor odpowiedzialny za rozwój sieci zewnętrznych i współpracę z franczyzobiorcami w Alior Banku. – W nowych rozwiązaniach uwzględniamy już procesy zdalne i kanały mobilnej obsługi klientów.

Bank pomaga partnerom obniżać koszty prowadzenia działalności oraz optymalizować pracę placówek. W ubiegłym roku w placówkach franczyzowych uruchomiono możliwość elektronicznego podpisywania umów i ograniczono zużycie papieru.

Własny Alior Bank

Placówka partnerska Alior Banku to propozycja dla dynamicznych, przedsiębiorczych osób zainteresowanych otwarciem własnej firmy lub prowadzących działalność gospodarczą.

Inwestycja franczyzobiorcy w lokal o powierzchni 45 m2, z dwoma stanowiskami, wyniesie ok. 40 tys. zł, a koszt uruchomienia placówki jest podzielony pomiędzy bank i partnera. Według Jacka Torowskiego to jeden z najniższych progów wejścia we franczyzę bankową. Alior Bank oferuje bezpłatne szkolenia, wsparcie finansowe w przygotowaniu placówki partnerskiej, pakiety promocyjne i reklamowe oraz opiekę dyrektora ds. sprzedaży od pierwszego kontaktu. Partnerzy mogą też liczyć na zwrot części poniesionych nakładów na marketing lokalny.

 

WIZYTÓWKA ALIOR BANKU

Sieć placówek bankowych.

  • powierzchnia lokalu: 45 m
  • koszt inwestycji: 40 tys. zł

Jacek Torowski, dyrektor departamentu sieci zewnętrznych Alior Banku / „Jesteśmy silnym, stabilnym partnerem, który ma rozpoznawalną markę, odpowiednie zasoby kapitałowe oraz sprawdzone narzędzia do tego, by wspierać franczyzobiorców na każdym etapie współpracy”.
doradca we franczyzie