Krowarzywa z dark kitchen
Krowarzywa obchodzi właśnie 10 urodziny. Jej specjalnością są wegańskie burgery.
– Nasz jubileusz jest tym bardziej godny zauważenia, że działamy w niszy, jaką nadal jest w Polsce kuchnia roślinna – uważa Krzysztof Bożek.
Jubileusz przypada na trudne czasy, bo branża gastronomiczna, jak zresztą wiele innych, została doświadczona przez skutki sytuacji ekonomicznej.
– Wysokie ceny, inflacja, która przekłada się na mniejsze wydatki klientów, to wszystko dotyka naszą branżę – przyznaje Krzysztof Bożek, współzałożyciel Krowarzywa. – My też musieliśmy zamknąć kilka najmniej rentownych lokali.
Nowe pomysły
Jednak franczyzodawca reaguje na zmiany rynkowych uwarunkowań i wprowadza nowe rozwiązania. Od czasu pandemii Krowarzywa dywersyfikuje kanały sprzedaży, rozbudowując realizację zamówień w dostawie i na wynos.
– Mamy własną platformę sprzedażową na naszej stronie, co pozwala na niższe prowizje – mówi Krzysztof Bożek.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy szukają sposobów na minimalizowanie wydatków marka wprowadziła do swoich lokali specjalne menu, tzw. friendly price, o cenach niższych od standardowej oferty.
– To pełnowartościowe posiłki, w cenach do 15 zł – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Menu jest dostępne tylko na miejscu w lokalach. Wprowadziliśmy także ofertę lunchową: w cenie głównego produktu oferujemy też dodatki do niego. Dbamy przy tym wszystkim, aby nie obniżać jakości serwowanych posiłków, nie zmniejszać gramatury. To pułapka, w która niestety wpadają niektórzy restauratorzy.
A może dark kitchen?
Krowarzywa przygotowała też ofertę współpracy dla już działających lokali z kuchnią roślinną.
– Proponujemy im sprzedaż naszych produktów w formule dark kitchen – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Nie wymaga to albo żadnej dodatkowej inwestycji, albo niewielkiej, rzędu kilku tysięcy złotych, w dodatkowy sprzęt.
Oferta jest skierowana do całej Polski, choć marka skupia się raczej na dużych miastach, od 200 tys. mieszkańców. Współpracę w formule dark kitchen można nawiązać nawet w tych miejscowościach, gdzie nie ma lokalu Krowarzywa.
Krowarzywa zapewnia podręcznik operacyjny, księgę produktów, szkolenia.
– Pracujemy na półproduktach, które będziemy dostarczać z naszej centrali. Nie jest to więc skomplikowana kuchnia – dodaje Krzysztof Bożek.
Produkty firmowane logo marki będą dostępne wyłącznie w dostawie. Restauracje korzystające z oferty dark kitchen Krowarzywa będą płacić marce określoną prowizję od obrotu. Na początek marka proponuje nieco okrojone menu, z czasem ofertę będzie można poszerzać.
– Pomagamy w podpisywaniu umów z firmami zewnętrznymi jak Glovo czy Volt. Ale można też sprzedawać poprzez naszą platformę i realizować dowozy za pośrednictwem własnych kierowców – mówi Krzysztof Bożek. Jak dodaje, są już pierwsi zainteresowani propozycją dark kitchen matki.
WIZYTÓWKA KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni.
- 12 lokali

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali