Przepis na kebab
Markę Yum Yum wprowadziła na rynek firma Wojtex, która od lat jest znanym franczyzodawcą wielu marek gastronomicznych (m.in. pizzerii Biesiadowo).
– Kebab Yum Yum to koncept przystępny dla każdego, nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii – zapewnia Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – Do współpracy zapraszamy osoby zaangażowane. Kluczową zasadą jest uczestniczenie w funkcjonowaniu lokalu oraz odpowiedzialność.
Różne formaty
Jak zapewnia franczyzodawca, kebabownie sprawdzą się w mniejszych miejscowościach, ale także w ogromnych aglomeracjach. Zalecane lokalizacje to osiedla mieszkaniowe, miasteczka studenckie, deptaki, centra miast.
– Podstawą jest dobre usytuowanie punktu względem ciągów komunikacyjnych – zauważa Wojciech Goduński.
Franczyzobiorca ma sześć miesięcy od podpisania umowy, aby znaleźć lokal. Ale nie zostaje z tym zadaniem sam.
– Przedsiębiorca, który podpisze z nami umowę może liczyć na wsparcie naszych specjalistów w zakresie wyboru lokalizacji. Analizujemy potencjalne lokale i wspieramy franczyzobiorcę w poszukiwaniach miejsca idealnego – zapewnia Wojciech Goduński.
Franczyzobiorcy Kebab Yum Yum mają do wyboru kilka formatów lokali. Może to być mobilna przyczepa gastronomiczna, lokal z okienkiem podawczym lub lokal z miejscami siedzącymi. Aby ustawić przyczepę, która ma wielkość 4x2 m, potrzebujemy w sumie powierzchni ok. 15 m2. Minimalna wielkość lokalu z okienkiem podawczym to 10 m2, a lokalu z miejscami do konsumpcji 30 m2.
– Przygotowanie lokalu do otwarcia trwa od jednego do trzech miesięcy – dodaje Wojciech Goduński. – Zależy to oczywiście głównie od tego, w jakim jest stanie wyjściowym. Jeśli mamy lokal po istniejącej już gastronomii, otwarcie następuje w szybkim tempie.
W ramach umowy franczyzowej licencjodawca przygotowuje bezpłatny projekt wnętrza lokalu. Jeśli zdecydujemy się na opcję z okienkiem podawczym, minimalna inwestycja to – jak podaje franczyzodawca – 41 tys. zł. Koszt urządzenia lokalu z miejscami siedzącymi zaczyna się od 52 tys. zł. Tańszy będzie format mobilny – tu kwota potrzebna na start to co najmniej 28,8 tys. zł. Przyczepę można wziąć w leasing lub wynająć.
– Współpracujemy z producentami przyczep, oferującymi mobilne punkty gastronomiczne wykonane z wysoką precyzją i starannością. Użyte materiały zapewniają znakomita wytrzymałość i żywotność, niezależnie od warunków atmosferycznych – zapewnia właściciel Wojtexu.
Biznes ze wsparciem
Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata miesięczna to 800 zł, plus 1 proc. od obrotu.
– Zapewniamy franczyzobiorcom 100 proc. wsparcia na każdym etapie prowadzenia działalności – podkreśla Wojciech Goduński. – Przede wszystkim dajemy im sprawdzony model franczyzowy, gwarantujący pewny zysk. Zapewniamy szkolenie z tworzenia menu oraz standardów obsługi klienta. Zapraszamy franczyzobiorcę wraz z personelem do naszego centrum szkoleniowego. Podczas jednodniowego spotkania obsługa lokalu ma przekazaną pełną wiedzę z zakresu marki Yum Yum. Prowadzimy własną hurtownię zaopatrzenia, dzięki czemu franczyzobiorcy otrzymują starannie wyselekcjonowane, wysokiej jakości produkty w bardzo korzystnych cenach.
Franczyzodawca gwarantuje działania marketingowe, które promować będą też punkty franczyzowe.
– W ramach współpracy zapewniamy wsparcie marketingowe, to znaczy komunikację w sieci, jak np. social media, strona internetowa. Gwarantujemy materiały graficzne: banery otwarciowe, ulotki, grafiki na social media. Ponadto wspieramy franczyzobiorcę w marketingu lokalnym, czyli kampaniach w radiu, prasie oraz online – wylicza właściciel marki.
Zarobki przez cały rok
Kebab to biznes całoroczny. Franczyzobiorcy marki Kebab Yum Yum mogą traktować tę działalność zarówno jako główne, jak i dodatkowe źródło dochodów.
– Franczyzobiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, mają dowolność w kontekście prowadzenia biznesu – podkreśla Wojciech Goduński. – Na początku polecamy otwarcie jednego punktu. Kiedy franczyzobiorca nabierze doświadczenia, dostaje zielone światło na kolejne otwarcia.
Franczyzodawca zapewnia, że Kebab Yum Yum to dochodowy biznes. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się już po miesiącu. Średnie miesięczne przychody, jakie estymuje właściciel konceptu, to 76 tys. zł. Z kolei najwyższe koszty działalności generują pracownicy.
– Dobrze prowadzona restauracja w miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców powinna generować ok. 200 paragonów dziennie. Przy średniej kwocie paragonu daje nam to 6 tys. zł dziennego utargu – oblicza Wojciech Goduński. – Po odjęciu kosztów zatowarowania i innych miesięcznych kosztów działalności zostaje ok. 76 tys. zł
WIZYTÓWKA KEBAB YUM YUM
Sieć kebabowni.
- 3 formaty
- kwota inwestycji od 28,8 tys. zł
- opłata miesięczna 800 zł plus 1 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w kwietniowym wydaniu magazynu.
Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...