Branża beauty w rozkwicie
Jak branża beauty odnajduje się dzisiaj na rynku?
Wbrew przekonaniu, że panuje kryzys, jest wojna a pandemia dużo zmieniła, branża beauty ma się dobrze. Wpływają na to potrzeby klientów, którzy dbają o wygląd i dobre samopoczucie. Bardzo chętnie korzystają z zabiegów pielęgnacyjnych czy depilacji, a wszelkie stresy zostawiają w gabinecie podczas masażu. Widzimy, że rośnie zainteresowanie nie tylko zabiegami, ale i otwieraniem placówek franczyzowych w naszej branży.
Jakie są warunki prowadzenia biznesu w branży beauty?
Aby odnieść sukces w tej branży, trzeba być pracowitym, otwartym na ludzi oraz ich potrzeby. Ponadto bez względu na to, jak długo funkcjonujemy na rynku, należy prowadzić szeroko pojęte działania marketingowe. Yasumi to franczyza, a więc nasi partnerzy mają dużo łatwiej niż gdyby otwierali gabinet samodzielnie. Wiele dróg już przeszliśmy. Nasze doświadczenie w branży daje bezpieczniejszy start, więcej oddechu i szybszy zwrot nakładów.
Jak Yasumi radzi sobie w obecnych realiach?
Nie odczuwamy znaczących zmian. Była pandemia i dużo strachu związanego z wojną, ale odczuwaliśmy to jedynie w rozmowach z klientami, którzy korzystali i nadaj korzystają z usług naszych gabinetów. Jestem pewna, że duży wpływ na nasz sukces ma franczyza. Klient w każdym naszym gabinecie wie, czego może oczekiwać. Ponadto mamy niestandardową i unikatową ofertę. Głównie mam tu na myśli rytuały japońskie oraz nasze wyjątkowe kosmetyki. Od momentu pandemii nie wystawiamy się już na branżowych targach, co bardzo obniżyło koszty firmy. Zdecydowaliśmy się na działania marketingu internetowego. To było pewnego rodzaju wyzwanie, gdyż lata pracy w określony sposób powodują pewnego rodzaju przyzwyczajenia. Radykalne zmiany nie są łatwe. Ale nam taka zmian akurat wyszła na plus.
Jakie są warunki współpracy z Yasumi?
Obecnie otwieramy już jedynie punkty pod marką Yasumi Instytut Zdrowia i Urody. Głównie dlatego, że oferta dla dzisiejszego klienta musi być szeroka i kompleksowa. Klienci lubią mieć wszystko w jednym miejscu.
Aby otworzyć taki punkt trzeba wydać na urządzenia 200-250 tys. zł. netto. Do tego trzeba się liczyć z kosztami adaptacji lokalu. Lokal musi mieć minimum 100 m2. Oczywiście dopuszczamy leasing, pożyczkę czy kredyt. Klient nie musi mieć na wszystko środków własnych. Naszym celem jest szybki zwrot z inwestycji każdego partnera. Wiele zależy jednak od pracy i zaangażowania inwestora oraz warunków zewnętrznych.
Ile placówek własnych i franczyzowych liczy obecnie sieć Yasumi?
Mamy ponad 140 placówek, w tym 10 własnych, z czego cztery prowadzi już kolejne pokolenie. W minionym roku otworzyliśmy 23 placówki. Bieżący rok nie powinien być gorszy pod tym względem. Jesteśmy pozytywnie nastawieni, widzimy duże zainteresowanie i cieszy nas, że rodzina Yasumi tak pięknie się rozwija.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA YASUMI
Sieć gabinetów kosmetycznych.
- ponad 140 placówek
- inwestycja ok. 250 tys. zł w Yasumi Instytut Zdrowia i Urody

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
Wśród franczyzowych konceptów urodowych znajdziemy m.in. salony depilacji, masażu oraz oferujące różnego rodzaju usługi pielęgnacyjne, kosmetyczne i SPA. Ile trzeba zainwestować?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Zachód Nieruchomości notuje wzrost zainteresowania kupujących zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Franczyzodawca coraz prężniej działa też za granicą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady