Pomysł na biznes w trudnych czasach
Pod szyldem Stokrotka działa ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe.
– Przyglądamy się od zawsze rynkowi. Analizujemy sytuację i wychodzimy naprzeciw nowym potrzebom – podkreśla Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. – Obecna sytuacja gospodarcza hamuje entuzjazm związany z inwestowaniem. Nowe przedsięwzięcia stanowią jednak często warunek rozwoju. Sieć Stokrotka to w dużej mierze własne sklepy, jednak kładziemy duży nacisk także na współpracę z franczyzobiorcami, tworząc komfortowe dla obu stron warunki. Zależy nam na rozwoju sieci, dlatego wychodzimy naprzeciw przedsiębiorcom, oferując im różne warianty wsparcia finansowego.
Zastrzyk od sieci
Sieć skrupulatnie podchodzi do wyboru lokalizacji placówek, także tych franczyzowych. Może znaleźć lokalizację dla nowego sklepu, choć miejsce może zaproponować także przyszły franczyzobiorca. Tak było w przypadku Stokrotki we wsi Korczyna koło Krosna. Sklep został zbudowany od zera na działce, położonej w dogodnej lokalizacji, zaproponowanej przez partnera. A partnerem sieci we wsi Korczyna została Grupa EKO-Karpaty z Krosna, która specjalizuje się w organizacji wyjazdów integracyjnych, szkolnych oraz indywidualnych i poszukiwała możliwości dywersyfikacji działalności.
– Pandemia, a następnie wojna w Ukrainie znacznie spowolniły nasz rozwój. Zostaliśmy zmuszeni do poszukiwania źródła dochodu, które przyniesie stabilność, a jednocześnie pchnie firmę do przodu – mówi Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty, franczyzobiorcy supermarketu Stokrotka. – Umowa z siecią pozwoliła nam uruchomić supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów. Firma pokryła niemal 100 proc. kosztów inwestycji. To było dla nas idealne rozwiązanie.
Potencjał przekładany na dofinansowanie
Każda planowana placówka poddawana jest szczegółowej analizie pod względem potencjału. Stokrotka na tej podstawie określa wysokość wsparcia finansowego oferowanego franczyzobiorcom. Dofinansowanie przekazywane na start działalności może wynosić od 300 tys. do nawet 1 mln zł.
– Współpracujemy wyłącznie z przedsiębiorcami zaangażowanymi i nastawionymi na wspólną pracę. Rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami mają dla nas tak samo kluczowe znaczenie, jak właściwa lokalizacja. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat i może zostać przedłużona. W takim przypadku Stokrotka ponownie oferuje wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler.
W sieci Stokrotka funkcjonują markety o powierzchni od 200 do 400 m2 i większe supermarkety. Firma otwiera placówki zarówno w miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Dzięki przemyślanemu modelowi franczyzy w sieci działają przedsiębiorcy, którzy już po roku współpracy otwierają kolejny sklep.
Tempo przygotowania placówki do otwarcia pod szyldem Stokrotki zależy od lokalizacji. W istniejących budynkach wynosi około trzech miesięcy. Rekord to osiem tygodni. W tym przypadku placówka powstała w ramach działającego już sklepu, po przeprowadzeniu rebrandingu oraz dopasowaniu do standardów sieci.
– Naszą przewagą jest przede wszystkim bogaty asortyment w atrakcyjnych cenach, w tym szeroka oferta produktów marki własnej. Sieć przyciąga klientów korzystnymi promocjami i ofertą dostępną z aplikacją, z której korzysta ponad 1,5 mln osób. Właściciele lokalnych sklepów, dołączając do Stokrotki, zyskują siłę marki, jej marketingu, tym samym zwiększając zasięg swoich działań i dochody – podreśla Katarzyna Stadler.
Silne wsparcie
W sklepach Stokrotka dostępne są też m.in. produkty regionalne, charakterystyczne dla danej okolicy. Franczyzobiorcy mogą wiec nawiązywać współpracę z lokalnymi producentami żywności oferującymi artykuły takie jak pieczywo, mięso czy wędliny.
– Rozpoczęliśmy współpracę z lokalnymi wędliniarzami i przygotowaliśmy kącik z produktami z regionu. Będziemy też lokalnie zaopatrywać sklep w pieczywo – wylicza Aldona Opach.
Dostawy do sklepów z magazynów Stokrotki realizowane są sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty. W ramach współpracy franczyzowej sieć organizuje także szkolenia wstępne dla personelu. Odbywają się w sklepach i skoncentrowane są na praktycznych aspektach prowadzenia biznesu. Ponadto koncept oferuje dodatkowe szkolenia e-learningowe, obejmujące wszystkie stanowiska pracy.
– Wśród naszych franczyzobiorców są osoby, które nigdy wcześniej nie miały styczności z naszą branżą i prowadzeniem sklepu spożywczego. Nie trzeba jednak mieć doświadczenia zawodowego w tym zakresie. Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem że chce ona poprowadzić sklep spożywczy i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler. – Pomagamy też w rekrutacji pracowników, w organizacji otwarcia sklepu. Nasi partnerzy mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo przeznaczonego im opiekuna.
WIZYTÓWKA STOKROTKI
Sieć marketów spożywczych.
- ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów