Żabka zaprzyjaźniona z AI
Przykładem jest Żabka, której ponad 8,4 tys. franczyzobiorców rozwija się dzięki stosowaniu unikatowych narzędzi. Sieć od lat opracowuje rozwiązania, które służą jej do komunikowania się z poszczególnymi sklepami w obszarze zatowarowania, zarządzania łańcuchem dostaw, usprawniania procesów czy efektywnego zarządzania sklepami przez franczyzobiorców.
– Innowacyjność jest kluczowym elementem rozwoju naszej sieci. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie naszym klientom oraz współpracującym z nami przedsiębiorcom. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności i pozostając w dialogu z franczyzobiorcami, wdrażamy takie narzędzia, które z jednej strony optymalizują procesy sklepowe i usprawniają zarządzanie, z drugiej podnoszą kompetencje zarówno prowadzących sklepy, jak i ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Konkretna pomoc
Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore. Rozwiązanie to pomaga franczyzobiorcom w kompleksowym zarządzaniu placówkami przy użyciu smartfonu. Mogą dzięki niej m.in. zamówić towar i poznać termin kolejnej dostawy oraz sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży. Cyberstore to także rodzaj łącznika pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje oraz komunikują się z partnerami ds. sprzedaży.
Firma stworzyła również OptiPlan – inteligentne narzędzie, które ocenia wyniki każdego sklepu, tak by dopasować dalszy plan do konkretnych potrzeb danej placówki. System gromadzi elementy związane z funkcjonowaniem danego sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów.
Jednym z kluczowych rozwiązań OptiPlanu jest Asystent Żabka, którego zadaniem jest optymalizacja i usprawnienie pracy w sklepach. Dzięki sztucznej inteligencji aplikacja dopasowana jest indywidualnie do każdej placówki. Dostarcza m.in. bieżącą wiedzę na temat właściwego ułożenia asortymentu na półkach i konieczności uzupełnienia towaru oraz wskazówki co do codziennych zadań do wykonania. Ponadto, Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy na bieżąco otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego towaru.
W sieci działa także platforma SprzedawcaPRO skierowana do pracowników sklepów, poprzez którą zatrudnione przez franczyzobiorców osoby zyskały możliwość podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w formie szkoleń. Stanowi ona także Bazę Wiedzy o Żabce, Wirtualny sklep czy Informator sprzedawcy ze zbiorem aktualności.
Jakość rozwiązań wdrażanych przez Żabkę została doceniona. Sieć otrzymała m.in. nagrodę w konkursie „Digital Excellence Awards 2022” (kategoria „Transformational Capabilities”) za Asystenta Żabka czy „Złotą Innowacją Retail 2020” (kategoria Aplikacje B2B) w ramach „Złote Innowacje FMCG
& Retail” za Cyberstore.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych.
- Liczba franczyzobiorców: ponad 8400
- Umowa franczyzowa podpisywana na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia
- Wymagany wkład własny: 5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów