Biznes dla miłośników serów
Kraina Serów w naszym kraju pojawiła się w grudniu 2016 roku. Model biznesowy pochodzi od estońskiego partnera, który działa od 2013 roku. W Polsce jest jednak prowadzona niezależnie. Pierwszy lokal został otwarty w Warszawie w Hali Koszyki. Dzisiaj działa pięć własnych lokali – w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.
Ambitne plany
Kraina Serów zaczęła się też rozwijać we franczyzie. Pierwsza partnerska placówka została otwarta w 2020 roku. Dzisiaj działa dwóch partnerów – w Gorzowie Wielkopolskim i Rzeszowie.
Obecnie firma szuka franczyzobiorców ze Szczecina, Zielonej Góry, Białegostoku, Gdyni, Elbląga, Olsztyna, Kalisza, Kołobrzegu, Grudziądza, Piły, Bydgoszczy, Inowrocławia, Płocka, Włocławka, Lublina, Siedlec, Radomia, Kielc, Nowego Sącza, Zakopanego, Bielsko-Białej, Jeleniej Góry, Legnicy, Opola, Częstochowy, Wałbrzycha oraz Warszawy Północnej – Łomianki i Legionowo.
– Zależy nam na miastach powyżej 40 tys. mieszkańców w całej Polsce, ale takich, które się rozwijają. Patrzymy szczególnie na ścianę wschodnią – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Docelowo firma chce otworzyć 15-20 placówek partnerskich.
– Oczywiście im więcej, tym lepiej, ale na dzisiaj skupiamy się na tych maksymalnie dwudziestu franczyzach – mówi Emilia Grębowicz.
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży, ale jest ono mile widziane. Najważniejsze, żeby chcieli rozwijać się razem z firmą, kochali ser i lubili pracować.
Firma zapewnia odpowiednie szkolenia, doradztwo oraz pełne wsparcie we wszystkich procesach biznesowych na każdym etapie współpracy.
Koszt inwestycji to 60-90 tys. zł. Jednorazowa opłatą wstępna wynosi 4 tys. euro. W trakcie współpracy franczyzodawca przez pierwsze trzy miesiące pobiera 2 proc. od obrotu netto a następnie – 4 proc. Zwrot z inwestycji można osiągnąć w czasie od 8 do 24 miesięcy.
– Na podstawie działalności obecnych partnerów możemy oszacować, że zarobki wynoszą od 8,5 do 25 tys. zł miesięcznie – mówi Emilia Grębowicz.
Kultura jedzenia sera
Lokal Krainy Serów powinien mieć od 35 do 55 mkw. Optymalna powierzchnia to 45 mkw. Ważne, żeby miał dostęp do wody, klimatyzacji, a także odpowiednią wentylację i przeszklone drzwi. Obecnie wszystkie lokale Krainy Serów działają w galeriach handlowych.
– Sklepy w takich miejscach sprawdzają się nam najlepiej. Umożliwia nam to oszacowanie, ile mniej więcej klientów może dotrzeć do naszych sklepów – mówi Emilia Grębowicz.
Zauważa, że co roku zainteresowanie Polaków serami jest coraz większe. Klienci poznają nowe smaki i wracają do Krainy Serów po ulubione produkty.
– Niewątpliwie wśród naszych rodaków wzrosła świadomość dobrego odżywiania się i coraz częściej stawiają na wysoką jakość. Dostrzegamy również rozwój kultury jedzenia sera i picia dobrego wina. To wszystko sprawia, że zapotrzebowanie na takie sklepy jest bardzo duże – mówi Emilia Grębowicz.
Zapewnia, że sklepy Krainy Serów pozwalają klientom wyruszyć w kulinarną podróż do różnych krajów, nie ruszając się z domu. Ich wystrój przypomina tradycyjne, serowarskie sklepiki prowadzone przez rodziny w krajach Beneluksu.
– Oferujemy naszym klientom pomoc w wyborze najlepszych produktów, dajemy możliwość próbowania serów a także dzielimy się z nimi różnymi serowymi ciekawostkami i legendami – mówi Emilia Grębowicz.
Firma sprowadza sery bezpośrednio z Holandii. Zapewnia, że asortyment jest wybierany starannie i do sklepów trafiają produkty wyłącznie od najlepszych producentów oraz dystrybutorów.
– Dzięki temu ich jakość jest bardzo wysoka. W ofercie sklepu prezentujemy szeroki wybór oryginalnych serów holenderskich, najpopularniejsze sery z Włoch, Anglii, Francji, Hiszpanii i Danii, a także wyśmienite wina, sosy do serów, przekąski oraz akcesoria – mówi Emilia Grębowicz.
WIZYTÓWKA KRAINY SERÓW
Sieć specjalistycznych sklepów z serami
- kwota inwestycji: 60-90 tys. zł
- opłata wstępna – 4 tys. euro
- opłaty miesięczne – 4 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Chcemy się rozwijać we franczyzie, dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi Adam Małojec, country manager w Candy Pop.
W branży spożywczej nie brakuje silnych marek, które rozwijają się przez franczyzę. Przyjdź na Targi Franczyza 24-26 października i poznaj ich licencję na biznes.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
W związku z planowanym wejściem na warszawską giełdę Żabka – w ramach oferty publicznej – sprzedaje akcje inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym. Ile trzeba za nie zapłacić?
Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otwarcie własnej firmy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów