Franczyza z Cukiernią Sowa
Rok 2024 był dla Cukierni Sowa czasem dynamicznego rozwoju i umacniania pozycji na rynku. Sieć zakończyła rok z liczbą 170 lokali w Polsce, z czego 123 działają na zasadzie franczyzy, a 47 to lokale własne. Dodatkowo jeden punkt franczyzowy mieści się w Londynie.
– Rok 2024 był trudny dla branży gastronomicznej z powodu rosnących kosztów energii, surowców oraz wynagrodzeń, co wpłynęło na rentowność działalności. Wiele mniejszych przedsiębiorstw w branży piekarniczo-cukierniczej zmagało się z trudnościami, co w niektórych przypadkach prowadziło do zamknięcia biznesów – ocenia Alicja Zarada, menedżer ds. rozwoju sieci Cukierni Sowa. – Cukiernia Sowa, jako większy gracz, poradziła sobie z tymi wyzwaniami, choć odczuwaliśmy negatywne skutki inflacji i wysokich kosztów. Firma jednak dostosowała się do nowych warunków, inwestując w modernizację lokali oraz poszerzając ofertę, co przyciągnęło klientów i nowego konsumenta cukierni.
Mądry rozwój
W 2024 roku marka Cukiernia Sowa otworzyła osiem nowych punktów, m.in. w Lesznie, Gdańsku czy w Krakowie.
– W Krakowie powstałe lokale Cukierni Sowa w centrach handlowych Bonarka i M1 były pierwszym krokiem do rozwoju marki w Małopolsce – podkreśla Alicja Zarada. – Oprócz tego przeprowadziliśmy kilka remodelingów, co miało na celu poprawę standardów wizualnych i funkcjonalnych, w tym także np. znaczące zwiększenie powierzchni punktu w centrum handlowym Auchan Fordon w Bydgoszczy.
Rozwój sieci postępuje zarówno w modelu franczyzowym, jak i punktów własnych. Jest częścią długoterminowej strategii „Rośniemy Mądrze”, zakładającej osiągnięcie liczby minimum 180 lokali do końca 2026 roku.
– Nasza strategia na 2025 rok skupia się na zrównoważonym rozwoju poprzez otwieranie nowych punktów, modernizację istniejących lokali oraz wspieranie franczyzobiorców – dodaje Alicja Zarada.
Na pewno marka będzie kontynuować ekspansję w województwie małopolskim i w nowych regionach, jak opolskie czy podkarpackie.
Generalnie Cukiernia Sowa celuje w miasta powyżej 50 tys. mieszkańców, choć nie wyklucza mniejszych miejscowości, jeśli lokalizacja spełnia odpowiednie kryteria. A lokale są otwierane zarówno w galeriach i parkach handlowych, jak i przy głównych ulicach w większych miastach.
Zaangażowanie w biznes
Cukiernia Sowa poszukuje zaangażowanych partnerów, którzy będą aktywnie uczestniczyć w prowadzeniu lokali i rozwoju marki.
– Dopuszczamy możliwość ograniczonego zaangażowania, jeśli zatrudniony zostanie odpowiedni menedżer. Preferujemy jednak partnerów, którzy osobiście nadzorują działalność i są w stanie reagować na potrzeby lokalnego rynku. Działanie w modelu pasywnym jest mniej zalecane, ponieważ biznes wymaga uwagi i zaangażowania, zwłaszcza na etapie rozwoju – informuje Alicja Zarada.
Doświadczenie w branży jest mile widziane, ale nie jest wymogiem, ponieważ firma oferuje kompleksowe szkolenia w zakresie zarządzania oraz obsługi. Firma szuka partnerów, którzy w dłuższej perspektywie będą prowadzić więcej niż jeden lokal. Franczyzobiorcy mają możliwość zarówno otwierania nowych lokali od podstaw, jak i przejmowania już działających punktów.
– W 2023 roku jedna z nowych franczyzobiorczyń przejęła trzy istniejące lokale w województwie pomorskim, co pokazuje, że możliwe są różne modele współpracy – dodaje Alicja Zarada.
Jak informuje centrala, koszt inwestycji w otwarcie nowego lokalu jest uzależniony od wielu czynników. Przede wszystkim obejmuje wyposażenie gastronomiczne, takie jak odpowiedniej klasy witryny cukiernicze, chłodnie czy ekspresy do kawy. Dodatkowo franczyzobiorca musi zapewnić odpowiedni transport produktów, co wymaga zakupu lub wynajmu chłodni.
– Oferujemy wsparcie w procesie inwestycyjnym, co pozwala na bardziej płynne rozpoczęcie działalności – zapewnia Alicja Zarada.
Franczyzobiorcy Cukierni Sowa mogą liczyć na szkolenia w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Firma oferuje także pomoc w negocjacjach lokalowych oraz doradztwo w zakresie wyposażenia placówek. Centrala monitoruje funkcjonowanie lokali i pomaga rozwiązywać bieżące problemy. Ważnym elementem wsparcia jest także program finansowania remodelingu oraz modernizacji lokali.
WIZYTÓWKA CUKIERNI SOWA
Marka cukiernicza, założona w 1946 roku w Bydgoszczy. Jest przedsiębiorstwem rodzinnym.
- 123 lokale franczyzowe
- 47 lokali własnych
- miasta powyżej 50 tys. mieszkańców
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Szukamy franczyzobiorców, którzy docelowo będą prowadzić co najmniej kilka lokali pod naszym szyldem – mówi Michał Sowa, członek zarządu Cukierni Sowa.
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Od małej piekarni do sieci pokrywającej niemal cały kraj. Taką drogę przeszłą Cukiernia Sowa. Jak zostać jej franczyzobiorcą?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Spółka Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab, wchodzi w branżę turystyczną.
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Systemy franczyzowe można podzielić według różnych kryteriów m.in. rodzaju know-how, rodzaju działalności gospodarczej czy sposobu organizacji systemu. Przedstawiamy najważniejsze klasyfikacje.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...