Ile można osiągnąć przez 10 lat we franczyzie?
Od stycznia 2023 roku firma uruchomiła 252 punkty mobilne, co stanowi 15 proc. wszystkich otwarć na rynku street-food od początku bieżącego roku.
Według danych analitycznych firmy Dun & Bradstreet Poland od stycznia 2023 roku pojawiło się ok. 1,7 tys. punktów gastronomicznych. Najwięcej w branży restauracyjnej, bo 1 tys. podmiotów, natomiast najszybsze procentowe tempo wzrostu notują punkty mobilne, których przybyło ok. 400.
W 2022 roku tylko Sweet Gallery uruchomiła łącznie 350 punktów mobilnych we wszystkich konceptach. Natomiast ostatni rok był dla brandu Bafra Kebab czasem spektakularnego wzrostu. W styczniu 2022 roku liczył 100 punktów a obecnie liczy 360 punktów. Tylko w lipcu i sierpniu 2023 roku Sweet Gallery podpisała 144 umowy franczyzowe.
– Mobilne koncepty gastronomiczne odpowiadają na obecne wyzwania związane z inflacją i nowymi zwyczajami konsumenckimi. Obecnie wyjścia do restauracji są rzadsze i bardziej celebrowane. Natomiast u nas można zjeść taniej, szybciej i równie smacznie jak w restauracji. I tego klienci oczekują – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab.
Różne biznesy, jeden franczyzodawca
W tej chwili firma liczy 800 punktów mobilnych, które działają pod marką Lodolandia & Kołacz na Okrągło (lody świderki, gofry, granite, bubbe tea, kołacze, churrosy i kawa), SiGelato (lody rzemieślnicze) i Bafra Kebab. Firma wciąż szuka nowych lokalizacji. Interesują ją miejscowości już od 5 tys. mieszkańców. Jeszcze do końca tego roku Sweet Gallery zamierza uruchomić 100 punktów.
Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, członka zarządu Sweet Gallery, punkty mobilne stwarzają możliwość relokacji, jeśli dana lokalizacja nie spełni oczekiwań, w przeciwieństwie do stacjonarnych restauracji. – Rozwój punktów mobilnych jest po prostu bezpieczniejszy, a inwestycja w pojedynczy punkt dużo niższa – przyznaje Krzysztof Olesiak.
Otwieramy kebab znanej marki
Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Proste zasady biznesu zostały opracowane z myślą o osobach, które chciałyby się szybko przebranżowić. Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcy przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej jednak przechodzi intensywne pięciodniowe szkolenie, podczas którego otrzymuje pełną wiedzę na temat prowadzenia biznesu. Dzięki temu nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.
Sweet Gallery rozwija się także za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty działają w Rumunii, na Słowacji i Niemczech, których jest obecnie kilkadziesiąt.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali