Ile można osiągnąć przez 10 lat we franczyzie?

Inwestycja w kebab / Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab.
Czwartek
30.11.2023
Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
 

Od stycznia 2023 roku firma uruchomiła 252 punkty mobilne, co stanowi 15 proc. wszystkich otwarć na rynku street-food od początku bieżącego roku. 

Według danych analitycznych firmy Dun & Bradstreet Poland od stycznia 2023 roku pojawiło się ok. 1,7 tys. punktów gastronomicznych. Najwięcej w branży restauracyjnej, bo 1 tys. podmiotów, natomiast najszybsze procentowe tempo wzrostu notują punkty mobilne, których przybyło ok. 400.

W 2022 roku tylko Sweet Gallery uruchomiła łącznie 350 punktów mobilnych we wszystkich konceptach. Natomiast ostatni rok był dla brandu Bafra Kebab czasem spektakularnego wzrostu. W styczniu 2022 roku liczył 100 punktów a obecnie liczy 360 punktów. Tylko w lipcu i sierpniu 2023 roku Sweet Gallery podpisała 144 umowy franczyzowe.

– Mobilne koncepty gastronomiczne odpowiadają na obecne wyzwania związane z inflacją i nowymi zwyczajami konsumenckimi. Obecnie wyjścia do restauracji są rzadsze i bardziej celebrowane. Natomiast u nas można zjeść taniej, szybciej i równie smacznie jak w restauracji. I tego klienci oczekują – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab.

Różne biznesy, jeden franczyzodawca

W tej chwili firma liczy 800 punktów mobilnych, które działają pod marką Lodolandia & Kołacz na Okrągło (lody świderki, gofry, granite, bubbe tea, kołacze, churrosy i kawa), SiGelato (lody rzemieślnicze) i Bafra Kebab. Firma wciąż szuka nowych lokalizacji. Interesują ją miejscowości już od 5 tys. mieszkańców. Jeszcze do końca tego roku Sweet Gallery zamierza uruchomić 100 punktów.

Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, członka zarządu Sweet Gallery, punkty mobilne stwarzają możliwość relokacji, jeśli dana lokalizacja nie spełni oczekiwań, w przeciwieństwie do stacjonarnych restauracji. – Rozwój punktów mobilnych jest po prostu bezpieczniejszy, a inwestycja w pojedynczy punkt dużo niższa – przyznaje Krzysztof Olesiak.

Otwieramy kebab znanej marki

Wystarczy 15 tys. zł wkładu własnego, aby otworzyć biznes pod marką Bafra Kebab. Proste zasady biznesu zostały opracowane z myślą o osobach, które chciałyby się szybko przebranżowić. Sweet Gallery przekazuje franczyzobiorcy przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej jednak przechodzi intensywne pięciodniowe szkolenie, podczas którego otrzymuje pełną wiedzę na temat prowadzenia biznesu. Dzięki temu nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.   

Sweet Gallery rozwija się także za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty działają w Rumunii, na Słowacji i Niemczech, których jest obecnie kilkadziesiąt.


Udana ekspansja / Sweet Gallery rozwija się także za granicą pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty działają w Rumunii, na Słowacji i Niemczech, których jest obecnie kilkadziesiąt.
doradca we franczyzie