Tawerna wchodzi we franczyzę
Tawerna Pepe Verde jest znana łodzianom od 2006 roku. Otworzyła się wtedy razem z łódzką Manufakturą.
– Zaczynaliśmy od powierzchni 150 mkw. – wspomina Grzegorz Sondej, właściciel Tawerny Pepe Verde. – Dziś jesteśmy po kilku rozbudowach, w czasie których przejmowaliśmy kolejne lokale, dobudowywaliśmy piętra. Restauracja ma teraz 850 mkw. powierzchni, plus duży ogródek zewnętrzny.
Tawerna specjalizuje się w kuchni śródziemnomorskiej – jak zaznacza jej właściciel, nie tylko włoskiej.
– Mamy oczywiście duży wybór pizzy, pieczonej w piecu opalanym drewnem, pasty, nasza szefowa kuchni wiele lat pracowała we Włoszech. Ale w karcie są też odniesienia do kuchni hiszpańskiej, izraelskiej, mamy ryby i owoce morza – wylicza Grzegorz Sondej. – Trzeba przyznać, że nie jesteśmy ściśle stargetowani, jeśli chodzi o grupę docelową, ale w każdy weekend w restauracji ustawiają się kolejki.
Jego zdaniem właśnie dlatego ten typ restauracji jest w stanie obronić się na każdym rynku – i w dużych, i w małych miastach.
– Klienci od dawna pytają nas, czemu nie otwieramy Tawerny w innym mieście. Teraz postanowiliśmy to zrobić, udostępniając nasz pomysł franczyzobiorcom – dodaje Grzegorz Sondej.
Doświadczenie i wsparcie
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma spore doświadczenie w gastronomii. Oprócz Tawerny prowadzi też m.in. kilka lokali z kuchnią tajską, restaurację z kuchnią kresową.
– Moje doświadczenie w branży będzie wsparciem dla franczyzobiorców – zapewnia Grzegorz Sondej. –Chociażby już na etapie poszukiwania lokalizacji. Wiem, że nie każde miejsce jest odpowiednie dla gastronomii i tą wiedzą będę dzielić się z franczyzobiorcami.
Franczyzodawca rekomenduje, aby najpierw zacząć od mniejszego lokalu, który później – w miarę rozwoju biznesu – można powiększyć. Dla mniejszych rynków na początek może to być 120 mkw., dla większych 200-250 mkw. Właściciel Tawerny szacuje, że przy 200-metrowym lokalu na inwestycję potrzeba min. 500 tys. zł.
– I to przy skrupulatnym pilnowaniu kosztów i szukaniu sposobów na ich optymalizowanie – podkreśla Grzegorz Sondej.
Nie można iść na skróty
Każda Tawerna – tak jak jej łódzki pierwowzór – ma być restauracją dla każdego rodzaju klienta.
– To ma być miejsce i dla rodzin wracających z zakupów, i na spotkania towarzyskie, biznesowe czy rodzinne – wyjaśnia Grzegorz Sondej.
Czy dzisiaj w ogóle opłaca się otworzyć restaurację?
– Ja właśnie otwieram dziesiątą, a to nie koniec moich inwestycji w tej branży – odpowiada Grzegorz Sondej. – Oczywiście, prowadząc restaurację w dzisiejszych czasach trzeba bardzo pilnować kosztów. Ale nie na wszystkim warto oszczędzać. Chodzenie na skróty, czyli oszczędzanie na produktach czy wielkości porcji nigdy się nie opłaca. Jakość zawsze się obroni.
WIZYTÓWKA TAWERNY PEPE VERDE
Restauracja z kuchnią śródziemnomorską.
- 1 lokal własny
- inwestycja w 200-metrowy lokal – min. 500 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
– Miasta, w których kwitnie życie studenckie to odpowiednie rynki dla pubów Przybij Piątaka – mówi Kamil Przybylski, menadżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Islak Burger to nowy produkt i nowa franczyza na polskim rynku.
Jagoda i Robert Wojtkowscy nie mogli znaleźć nikogo, kto zrobi im tort weselny bez cukru i laktozy. Teraz sami robią zdrowe przysmaki, jako franczyzobiorcy Fit Cake.
Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali