Z etatu do franczyzy
Katarzyna Łucka markę Blue Shadow poznała wiele lat temu – w czasach, gdy firma nie miała jeszcze sklepów ze swoim szyldem, a jej ubrania były dostępne w hurtowej sprzedaży.
– Te ubrania zawsze mi się podobały, a dziś moja szafa składa się w całości z Blue Shadow – uśmiecha się Katarzyna Łucka. – Uszyte w stylu boho, luźnym ale eleganckim, z dobrej jakości materiałów. Klientki noszą je latami. Co ważne, nasze ubrania świetnie się uzupełniają i te projektowane aktualnie pasują do tych sprzed nawet kilku lat.
Później zaczęła pracować w jednym ze sklepów marki, w Bytomiu. To pozwoliło jej poznać ten biznes od podszewki.
– Sklep prowadziła wtedy franczyzobiorczyni, nauczycielka, która w pewnym momencie awansowała na dyrektora szkoły – opowiada Katarzyna Łucka. – Nie mogła już w związku z tym prowadzić działalności gospodarczej. I ja zdecydowałam się przejąć salon.
Klientki jadą z daleka
Czy od momentu, gdy przejęła sklep na własność, jej obowiązki radykalnie się zmieniły?
– Raczej nie – mówi Katarzyna Łucka. – Może doszedł tylko fakt, że teraz muszę pilnować spraw administracyjnych, dokumentacji, rozliczeń.
Jej sklep mieści się w niewielkiej galerii handlowej. To właściwie pogranicze kilku miast aglomeracji śląskiej: Bytomia, Tarnowskich Gór, Radzionkowa, Piekar Śląskich.
– Ale przyjeżdżają do nas klientki z Katowic, Chorzowa. Niektóre pokonują po 50 – 100 km, aby zrobić zakupy w naszym sklepie – podkreśla Katarzyna Łucka. – Przywiązują się do sprzedawców, fachowej obsługi, jaką im zapewniamy.
W bazie sklepu jest ok. 2,5 tys. klientek. Niektóre odchodzą, z różnych względów, ale wciąż przybywają nowe. Są w różnym wieku – średnio od 18 do 75 lat.
– Ale ostatnio odwiedziła nas pani, która ma 82 lata i też zrobiła u nas zakupy. Do naszego sklepu przychodzą kolejne pokolenia: matki, córki, wnuczki – podkreśla Katarzyna Łucka. – Wiele klientek poznaje nas przez social media. Na początku robią zakupy internetowo, ale z odbiorem w sklepie. Tak trafiają do nas i już zostają.
Blue Shadow szuka franczyzobiorców
Marka Blue Shadow powstała na Śląsku, na początku lat 2000. Jest dzieckiem Romy Barna- Kołodziej i jej siostry Sary. Dziś ma 7 salonów franczyzowych i dwa własne. Koncept szuka franczyzobiorców w średnich i dużych miastach.
– Poszukujemy partnerów franczyzowych m. in. w Warszawie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu – wylicza Roma Barna-Kołodziej, założycielka marki Blue Shadow. – Chcielibyśmy otworzyć salony w tych miastach w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy. Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy zaangażowania w zdobywanie wiedzy i rozwój biznesu, zrozumienia strategii rozwoju naszej marki i chęci do wspólnej jej realizacji.
Sklepy mogą się otwierać zarówno w galeriach handlowych, w pasażach, jak i przy uczęszczanych ulicach. Optymalna powierzchnia lokalu to 95-120 mkw. Salon powinien być zaaranżowany zgodnie z duchem marki, w stylu boho. Centrala przygotowuje dla franczyzobiorcy projekt salonu i pomaga w jego aranżacji.
– Koszty inwestycji, budżet na remont i urządzenie lokalu wyceniane są zawsze indywidualnie, zależnie od stanu technicznego i wyglądu miejsca – dodaje Roma Barna-Kołodziej.
Franczyzobiorcy marki otrzymują towar w depozyt. Nie ma opłat za przystąpienie do sieci ani miesięcznych opłat franczyzowych. Centrala zapewnia franczyzobiorcom m.in. pełne know-how otwarcia i prowadzenia sklepu, wsparcie marketingowo-reklamowe na lokalnym i ogólnopolskim rynku, pro-sprzedażowe działania promocyjne, marketingowe i wyprzedażowe, dostęp do Akademii Blue Shadow, czyli cyklicznych specjalistycznych szkoleń, kształcących doradców klienta oraz stylistów na miejscu w sklepie, wsparcie ze strony menadżerów regionalnych oraz specjalisty od visual merchandisingu, pomoc przy negocjacjach warunków umowy najmu z centrami handlowymi i innymi zewnętrznymi podmiotami.
Własny styl
Franczyzobiorcy Blue Shadow zarabiają na prowizji od sprzedaży. Ich głównym obowiązkiem jest zarządzanie sklepem.
Katarzyna Łucka oblicza, że w sklepie spędza obecnie ok. 120 godzin miesięcznie. Ma dwie pracownice, w tym jedną na umowę zlecenie.
– Kiedy robi się to, co się lubi, to nie jest to dla człowieka praca, tylko przyjemność – uśmiecha się franczyzobiorczyni. Jak mówi, nie odczuwa, aby sytuacja w branży modowej uległa pogorszeniu.
– Patrząc z mojej perspektywy jest nawet lepiej niż wcześniej – ocenia Katarzyna Łucka. – Jako marka nie jesteśmy dużą siecią i nie mamy takich ambicji. Chcemy zachować naszą indywidualność. Nasze klientki powtarzają, że w dużych sieciówkach tak naprawdę nie ma dla nich niczego interesującego, nie mówiąc o jakości. Nikt tam też nie zajmie się klientem, nie doradzi, nie podpowie. My bardzo dbamy o poziom obsługi. I o to, aby nasze klientki nie miały poczucia, że wszystkie chodzą w jednakowych sukienkach.
WIZYTÓWKA BLUE SHADOW
Polska marka odzieżowa, która rozwija franczyzową sieć sklepów. Proponuje ubrania dla kobiet w stylu boho. Koncept szuka franczyzobiorców w średnich i dużych miastach.
- 7 sklepów franczyzowych, 2 własne
- powierzchnia lokalu 95-120 mkw.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
Blue Shadow otwiera sklepy głównie w mniejszych i średnich miastach. Jak przebiega rozwój sieci?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
T*e*legram @Noteorders Buy Valid Visa/passport online Italy
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ site:https://t.me/timelessworldprops Email: dreyfusbilly@gmail.com Buy fake and real passport and documents online Buy fake and...
Whats@pp:$+12094323659 Acquista online patente di guida/passaporto/visto valido Italia
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ sito:https://t.me/timelessworldprops Email: dreyfusbilly@gmail.com Acquista passaporti e documenti falsi e autentici...
T*e*legram @Noteorders Acquista online visto/passaporto valido Italia
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ sito:https://t.me/timelessworldprops Email: dreyfusbilly@gmail.com Acquista passaporti e documenti falsi e autentici...
Whats@pp:$+12094323659 Ceannaigh ceadúnas tiomána/pas/Víosa ar líne na hÉireann bailí
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ suíomh: https://t.me/timelessworldprops Ríomhphost: dreyfusbilly@gmail.com Ceannaigh pasanna agus doiciméid falsa agus fíor ar...
T*e*legram @Noteorders Ceannaigh Víosa/pas bailí ar líne Éire
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ suíomh: https://t.me/timelessworldprops Ríomhphost: dreyfusbilly@gmail.com Ceannaigh pasanna agus doiciméid falsa agus fíor ar...
T*e*legram @Noteorders Vásároljon érvényes vízumot/útlevelet online
Távirat @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ webhely: https://t.me/timelessworldprops E-mail: dreyfusbilly@gmail.com Vásároljon hamis és valódi útlevelet és...
Whats@pp:$+12094323659 شراء رخصة قيادة/جواز سفر/تأشيرة صالحة عبر الإنترنت
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ site:https://t.me/timelessworldprops Email: dreyfusbilly@gmail.com شراء جوازات سفر ووثائق مزيفة...
T*e*legram @Noteorders شراء تأشيرة/جواز سفر صالح عبر الإنترنت
Telegram @Noteorders/Whats'App:$+12094323659$ site:https://t.me/timelessworldprops Email: dreyfusbilly@gmail.com شراء جوازات سفر ووثائق مزيفة...