Gatta po zmianach
Spółka Ferax, do której należy marka Gatta, zakończyła oficjalnie w tym roku trzyletni okres restrukturyzacji, w którym znalazła się z powodu trudności przyniesionych przez pandemię.
– Okres restrukturyzacji wykorzystaliśmy na dokonanie wielu zmian wewnątrz firmy, co zaowocowało tym, że teraz jesteśmy dobrze przygotowani do obecnych realiów rynkowych – podkreśla Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail w Ferax Sp. z o.o. - Wdrożone działania naprawcze już w chwili obecnej dają pozytywne efekty, czego dowodem jest generowany dodatni wynik finansowy za 2023 r. oraz dalsza poprawa naszej sytuacji finansowej w bieżącym roku. Podobnie jak inni gracze na rynku retail mierzymy się z problemem zwiększania się kosztów prowadzenia działalności, czyli kosztów najmu, pracowniczych oraz energii. Jednak okres restrukturyzacji był dla nas czasem, który dobrze spożytkowaliśmy i teraz możemy powiedzieć, że zaczynamy nowe otwarcie.
Rozbudowanie portfolio
W czasie restrukturyzacji firma zamknęła kilkanaście sklepów. Obecnie sieć Gatta liczy 70 placówek własnych oraz prawie 50 franczyzowych.
– Nadal chcemy rozwijać sieć sprzedaży poprzez obydwa modele. Każdego tygodnia otrzymujemy liczne pytania na temat możliwości współpracy. Partnerów dobieramy bardzo starannie, gdyż rynek retail jest rynkiem wymagającym maksymalnego zaangażowania w biznes – dodaje Grzegorz Tokarczyk. - Natomiast wszystkie wysiłki marki Gatta są teraz skierowane na poprawę efektywności pracy w salonach oraz na rozwijanie portfolio produktów. W szczególności, poza kontynuacją rozwoju segmentu pończoszniczego, stawiamy na wzrost udziału produktów gorseteryjnych i bieliźniarskich.
Gatta otwiera sklepy w bardzo różnych lokalizacjach. Można je znaleźć zarówno w największych galeriach handlowych, jak warszawska Arkadia, łódzka Manufaktura czy Bonarka w Krakowie, ale także w kilkunastotysięcznych miejscowościach.
– Mamy różne formaty sklepów i bardzo szeroką gamę produktową wynikającą z tego, że jesteśmy także producentem. Co oznacza, że możemy otworzyć sklep 50 -metrowy, jak i 100-metrowy salon – podkreśla Grzegorz Tokarczyk.
Inwestycja w sklep
Koszty inwestycji w sklep Gata zależą m.in. od jego wielkości i stanu technicznego. Przystosowanie lokalu do standardów sieci może kosztować od 15 do 100 tys. zł. Z kolei za meble zapłacimy 35-50 tys. zł. Za to nie trzeba inwestować w towar.
– Nasz model franczyzy opiera się na tym, że produkty są własnością franczyzodawcy i on zarządza nimi oraz cenami i promocjami. Jest to bardzo wygodne dla franczyzobiorców, bo mogą się skupić na organizacji pracy w naszym salonie – wyjaśnia Grzegorz Tokarczyk.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 3 tys. zł plus VAT. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 349 zł netto. Franczyzobiorcy zarabiają na stałej prowizji od sprzedaży. Nie muszą osobiście pracować w sklepie, mogą oprzeć się na zatrudnionych pracownikach.
Jeśli chodzi o wsparcie ze strony centrali, franczyzobiorca może liczyć m.in. na pomoc w doborze lokalizacji, szkolenia personelu - sprzedażowe, produktowe oraz z obsługi systemu, opiekę regionalnego kierownika sprzedaży, zatowarowanie sklepu oraz bieżące uzupełnianie asortymentu wynikające ze sprzedaży, zwroty kolekcji posezonowych, gospodarowanie stanem magazynowym.
WIZYTÓWKA GATTY
Należąca do firmy Ferax marka, znana najbardziej z produktów pończoszniczych. W jej sklepach można obecnie kupić też m.in. bieliznę, stroje kąpielowe.
- 70 sklepów własnych, prawie 50 franczyzowych
- opłata wstępna 3 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
– Postępowanie restrukturyzacyjne zmierza ku końcowi. Układ z wierzycielami spółki został podpisany – mówi Adam Miłosiński, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Gatta.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...