Już ponad 2/3 transakcji w sklepach odbywa się bezgotówkowo. Klienci coraz częściej oczekują wyboru metod płatności, dlatego posiadanie terminala staja się kluczowe.
 


60%
 respondentów biorących udział w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa przyznało, że w 2023 r. częściej płaciło bezgotówkowo niż w 2022 r. To pokazuje, w jakim kierunku podążają preferencje płatnicze konsumentów, a w ślad za tymi potrzebami powinni podążać także przedsiębiorcy. 

Z myślą o właścicielach firm, którzy nie zdecydowali się jeszcze na wprowadzenie płatności cyfrowych  powstał Program Polska Bezgotówkowa, w ramach którego przedsiębiorcy mogą wypróbować terminal płatniczy lub terminal w telefonie całkowicie bezpłatnie przez okres 12 miesięcy i zweryfikować, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w ich biznesie.

Terminale na wyciągnięcie ręki dla przedsiębiorców

Fundacja przez 12 miesięcy pokrywa koszt finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne, jak również koszty obsługi transakcji (do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal). Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.

- Nasza rzeczywistość się zmienia i coraz częściej konsumenci, którzy nie mogą zapłacić tak jak chcą, rezygnują z zakupów. W ten sposób firmy tracą nie tylko przychody, ale również klientów. Chcemy to zmienić. Program Polska Bezgotówkowa może ułatwić wielu małym, lokalnym firmom rozwój, wzmacniać ich pozycję rynkową oraz pomóc skutecznie konkurować z innymi – tłumaczy Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

image

W 2023 r. bezgotówkowo najczęściej płacono w sklepach z obuwiem i odzieżą (70%) oraz w sklepach wielkopowierzchniowych - supermarketach i hipermarketach (69%). W księgarniach, kioskach, sklepach papierniczych, drogeriach czy aptekach wolumen płatności bezgotówkowych oscylował wokół 65%. Wielu konsumentów jednak nadal napotyka ograniczenia w dostępie do płatności cyfrowych – terminali brakuje zwłaszcza w mniejszych sklepach i punktach usługowych. Na takiej sytuacji tracą dwie strony – rozczarowany klient porzuca swój koszyk i udaje się w poszukiwanie innego sklepu, a właściciel traci możliwość zarobku.

Do końca września 2024 r. do Programu Polska Bezgotówkowa dołączyło ponad 490 tys. podmiotów, w których łącznie zainstalowano blisko 650 tys. urządzeń do przyjmowania płatności cyfrowych. Wśród beneficjentów Fundacji są przede wszystkim mali i mikroprzedsiębiorcy.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/