Leasing nadal w modzie
Czy Polacy chętnie sięgają po kredyty i leasingi?
Leasing jest szczególnie popularny wśród przedsiębiorców, którzy finansują w ten sposób zakup pojazdów, maszyn i urządzeń. A leasing samochodów cieszy się ogromnym powodzeniem, zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych (leasing konsumencki). To atrakcyjna alternatywa dla kredytu samochodowego, ponieważ formalności są często prostsze, a opłaty wstępne niskie, jest też możliwość skorzystania z rabatów flotowych, które były osiągalne do niedawana tylko dla firm. Widzimy także wzrost zainteresowania faktoringiem, co wynika z potrzeby utrzymania płynności finansowej przez przedsiębiorstwa, szczególnie w sektorze MŚP. Faktoring pozwala firmom szybko uzyskać dostęp do środków zamrożonych w fakturach. Jeśli chodzi o kredyty gotówkowe, są one szczególnie popularne z uwagi na uproszczone procedury i możliwość szybkiego otrzymania środków. Polacy często finansują w ten sposób remonty, zakupy sprzętu AGD/RTV czy wakacje. Dużym zainteresowaniem cieszą się też kredyty hipoteczne, choć zmienne stopy procentowe i polityka NBP nieco ograniczyły dostępność finansowania dla niektórych klientów. Wciąż jednak wiele osób decyduje się na zakup nieruchomości, zwłaszcza jako formę inwestycji.
Jakie w związku z tym są obroty waszych placówek?
Placówki partnerskie działające w modelu franczyzowym odnotowują wzrost obrotów w porównaniu z poprzednim rokiem. Ten wzrost jest szczególnie zauważalny dzięki leasingom online, które przyciągają klientów szybkim procesem decyzyjnym i wygodą i leasingom bez BIK, umożliwiającym finansowanie dla osób z trudniejszą historią kredytową. W naszym portfolio mamy również sprzedaż samochodów, która przyciąga szerokie grono klientów. Dochody placówek zwiększa też sprzedaż ubezpieczeń, czy to jako jako samodzielnych produktów, czy w pakietach z leasingiem i kredytami. Franczyzobiorcy DG-INWEST zarabiają na prowizjach oraz marżach ze sprzedaży wszystkich produktów i usług.
Jakie są plany rozwojowe DG-INWEST na ten rok?
Na koniec 2024 roku mieliśmy 32 placówki franczyzowe, 58 autoryzowanych partnerów i ponad 150 placówek partnerskich. Do końca tego roku planujemy otworzyć osiem nowych placówek franczyzowych w kluczowych lokalizacjach oraz 20 dodatkowych placówek partnerskich i autoryzowanych partnerów. Chcemy zwiększyć nasz udział w rynku usług finansowych w Polsce. Planujemy rozbudowę sieci przede wszystkim w dynamicznie rozwijających się regionach oraz w dużych i średnich miastach. To m.in. Górny Śląsk, Polska zachodnia, największe miasta, czyli m.in. Warszawa, Wrocław czy Kraków, ale także te nieco mniejsze, jak Rzeszów, Białystok czy Kielce.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą? Czy trzeba mieć doświadczenie w finansach?
Franczyzobiorcą marki DG-INWEST może zostać osoba lub firma, która spełnia określone kryteria i ma motywację do prowadzenia własnej działalności w branży finansowej. Chociaż doświadczenie w finansach jest mile widziane, nie jest ono konieczne – zapewniamy pełne szkolenie i wsparcie dla naszych partnerów. Kandydat powinien być natomiast osobą przedsiębiorczą, otwartą na naukę i zdeterminowaną. Wymagana jest zdolność finansowa do pokrycia kosztów inwestycji początkowej, w tym opłaty licencyjnej oraz wyposażenia placówki. Atutem będzie dobra orientacja w potrzebach klientów na danym rynku, ponieważ umożliwia skuteczne docieranie do grup docelowych. Kluczowa jest też umiejętność budowania relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
A jaki jest ten wymagany kapitał początkowy?
To zależy od rodzaju współpracy, czyli czy jest to placówka franczyzowa, autoryzowany partner czy placówka partnerska oraz od lokalizacji. Inwestycja na start wynosi od 1 do 5 tys. zł, w zależności od lokalizacji i wielkości placówki, stanu technicznego. Miesięczna opłata franczyzowa standardowo wynosi 500 zł na kwartał i obejmuje wsparcie operacyjne, marketingowe oraz dostęp do systemów informatycznych. Jest też dobrowolna składka na fundusz marketingowy, co zapewnia franczyzobiorcy dowolność kształtowania własnego budżetu na regionalne kampanie reklamowe. To zazwyczaj około 400- 900 zł miesięcznie. Centrala DG – INWEST dopłaca do takich budżetów nawet do 6,5 tys. zł.
Co należy do obowiązków franczyzobiorców?
Franczyzobiorca DG-INWEST jest odpowiedzialny za codzienne zarządzanie placówką, m.in. rekrutację i szkolenie personelu, zgodnie z naszymi wytycznymi, organizację pracy zespołu i dbałość o jego efektywność, zapewnienie wysokiej jakości obsługi oraz realizację sprzedaży. Współpraca z nami wymaga zaangażowania, ale dzięki wsparciu centrali i dostępowi do sprawdzonego modelu biznesowego, franczyzobiorca ma realne szanse na osiągnięcie sukcesu w branży finansowej. W zależności od lokalizacji, liczby klientów i skuteczności sprzedaży, placówka może generować przychody od 5 do 30 tys. zł miesięcznie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA DG-INWEST FINANSE & LEASING
Sieć brokerów finansowych. Marka działa na rynku finansowym od ponad 30 lat. Oferuje szeroki wachlarz usług finansowych, m.in. leasingi, kredyty, faktoring, sprzedaż ubezpieczeń, aut, mieszkań, jachtów.
- 32 placówki franczyzowe
- 58 autoryzowanych partnerów
- ponad 150 placówek partnerskich
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Franczyzobiorcy DG-Inwest zarabiają nie tylko na udzieleniu klientom finansowania, ale też na sprzedaży samochodów, nieruchomości a nawet jachtów.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żabka wchodzi w retailmedia, a grupa Muszkieterów podsumowała miniony rok. Przegląd tygodnia 25 stycznia – 1 lutego.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni. Powstają w nawet w małych miejscowościach, już od 1 tys. mieszkańców.
Koncept Langos rozwija sieć foodtrucków z węgierskimi langoszami. Czy da się na tym zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.