Rośnie sieć Berlin Döner Kebap
Zakopiański Berlin Döner Kebap to 86 lokal marki w Polsce. Został otwarty 2 sierpnia i mieści się w samym centrum miasta, przy Krupówkach.
– Uruchomił go nasz nowy franczyzobiorca – informuje Tomasz Rawa, koordynator ds. inwestycji i projektów biznesowych w Berlin Döner Kebap.
W tej chwili marka ma 41 lokali własnych i 45 franczyzowych.
– Mocno stawiamy obecnie na franczyzę i otwarcia franczyzowe są dla nas priorytetem – podkreśla Tomasz Rawa.
Co miesiąc nowy lokal
Średnie tempo otwarć w sieci Berlin Döner Kebap to jeden lokal miesięcznie.
– Chcemy, aby każda inwestycja była dobrze przygotowana, a większa częstotliwość mogłaby się odbić na jakości nadzoru – uważa Tomasz Rawa. – Mowa tu o lokalach stacjonarnych, bo nasz format modułowy Outdoor Food Concept możemy otwierać częściej.
Marka ma już zaplanowane otwarcia do kwietnia przyszłego roku, ale cały czas szuka nowych franczyzobiorców i nowych lokalizacji. Szczególnie zainteresowana jest obecnie rozwojem sieci na terenie Polski wschodniej, ale też na Śląsku.
Berlin Döner Kebap proponuje franczyzobiorcom kilka różnych formatów lokali. Najtańszy w inwestycji jest wspomniana opcja modułowa Outdoor Food Concept, przeznaczona do lokalizacji zewnętrznych o dużym natężeniu ruchu.
Podstawowy zestaw OFC składa się z dwóch modułów (sprzedażowego i kuchennego) i zajmuje powierzchnię 30 mkw., jednak w sumie potrzebne będzie więcej miejsca – około 80-100 mkw., aby zapewnić przestrzeń na ogródek ze stolikami dla klientów. Istnieje też możliwość rozszerzenia zestawu bazowego o dodatkowy, trzeci moduł z salą konsumpcyjną czy o kolejne na dodatkowy magazyn lub toaletę. Uruchomienie lokalu w tym formacie to koszt od 600 tys. zł, ale na start wystarczy 250 tys. zł środków własnych – resztę można sfinansować leasingiem, skorzystać z wynajmu długoterminowego lub kredytu inwestycyjnego.
– W tym roku uruchomiliśmy trzy lokale w tym formacie: dwa sezonowe i jeden całoroczny – dodaje Tomasz Rawa. – Format modułowy nie tylko jest tańszy w inwestycji, ale też mniej czasu potrzeba na jego uruchomienie. Wystarczą dwa miesiące, a w przypadku tradycyjnego lokalu zwykle trwa to ok. pół roku.
Wierni franczyzobiorcy
Najbardziej popularny wśród franczyzobiorców sieci jest obecnie format lokalu w food courcie galerii handlowej, ze wspólną salą konsumpcyjną. Inwestycja zaczyna się w tym przypadku od 800 tys. zł, ale franczyzodawca nie wymaga aby całość była sfinansowana ze środków własnych.
– W przypadku lokali stacjonarnych sugerujemy, aby franczyzobiorca miał środki własne na pokrycie połowy wartości inwestycji – mówi Tomasz Rawa.
Oprócz galerii handlowych lokale Berlin Döner Kebap można otwierać też w retail parkach, w lokalizacjach przyulicznych czy w formacie drive thru – w pobliżu węzłów komunikacyjnych, w miejscach umożliwiających obsługę klientów bezpośrednio z samochodu.
Jak podkreśla Tomasz Rawa, 95 proc. franczyzobiorców marki ma więcej niż jeden lokal.
– Zależy nam na dobrej współpracy z franczyzobiorcami, ale też nad tym, aby dbali o standardy marki. Dlatego każdorazowe nawiązanie nowej współpracy franczyzowej jest dobrze przemyślane – dodaje Tomasz Rawa.
WIZYTÓWKA BERLIN DONER KEBAP
Sieć restauracji należąca do segmentu casual. Rozwija kilka różnych formatów lokali:
- wolnostojące restauracje przy głównych trasach komunikacyjnych
- restauracje w food courtach centrów handlowych
- lokale w parkach handlowych, z salą konsumpcyjną
- modułowe restauracje w modelu Outdoor Food Concept
BERLIN DONER KEBAP W LICZBACH
- 86 lokali
- kwota inwestycji od 250 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Synevo szuka franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć własny punkt pobrań pod znaną marką.
SmartyKids poszukuje franczyzobiorców, którzy chcą poprowadzić własny biznes edukacyjny.
- Moja opinia na mój własny temat zmieniła się. Kiedyś byłam przekonana, że jestem kobietą biznesu. Dzisiaj wiem, że bardziej jestem wizjonerką – mówi Bożena Batycka, właścicielka firmy Batycki, produkującej torebki oraz galanterię skórzaną.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali