Franczyza restauracyjna z autorskim menu
Migavka to restauracja, która serwuje tradycyjną kuchnię, ale w nowoczesnym wydaniu.
– Serwujemy comfort food – mówi Magdalena Bochańska, menadżer Migavki. – To potrawy, które przywołują miłe wspomnienia, kojarzą się np. z dzieciństwem. Ale jednocześnie nasze dania maja nowoczesny sznyt, to nowe odsłony znanych smaków. Czyli np. można u nas zjeść pieczoną pierś z kurczaka z pastą z suszonych pomidorów, z purre ziemniaczanym, szparagami i sosem pomarańczowym. W posiłku jest mięso, skrobia, warzywa, ale jednak w nowoczesnej formie. Skupiamy się też na sezonowości. Z każdą porą roku modyfikujemy menu, bazując na produktach sezonowych, na tym co najświeższe i co możemy dostać od lokalnych dostawców.
Skąd wziął się pomysł na taką restaurację?
– Z potrzeby stworzenia miejsca, do którego sami chcielibyśmy pójść zjeść – wyjaśnia Magdalena Bochańska. – W Bydgoszczy, gdzie działamy, rynek zdominowały fast foody, kebaby, czy przysłowiowe schabowe. Dlatego pięć lat temu stworzyliśmy Migavkę, opracowując autorskie receptury dań.
Klientów przybywa
Migavka została otwarta w 2020 roku. Zaraz później zaczęła się pandemia. - To była dla nas ciężka próba – nie ukrywa Magdalena Bochańska. - Realizowaliśmy tylko okazjonalnie zamówienia na wynos.
Ale gdy minęły już lockdowny biznes nabrał rozpędu. Jak zapewnia franczyzodawca, nie było miesiąca, aby lokal był na minusie.
– Na początku trochę się martwiliśmy, że dotrzemy z naszą ofertą tylko do młodych ludzi – przyznaje Magdalena Bochańska. – Ale widzimy, że grupa docelowa jest bardzo szeroka. Przychodzą do nas goście w różnym wieku, także seniorzy - którym bardzo smakuje nasza kuchnia, rodziny z dziećmi, pary na randki, bo mamy bardzo ładny wystrój wnętrza. I z każdym miesiącem liczba klientów rośnie.
Teraz Migavka chce podzielić się swoją licencja na biznes z franczyzobiorcami. Na początek nastawia się na rozwój głównie w dużych i średnich miastach.
– Jeśli jednak ktoś zauważy potencjał w mniejszym mieście i przekona nas do tego, to nie przekreślamy takich lokalizacji – dodaje Magdalena Bochańska.
Wsparcie na otwarcie
Lokal na restaurację powinien mieć minimum 70 mkw. powierzchni. Dobrze, aby było też miejsce na urządzenie ogródka sezonowego.
– Doradzimy w wyborze lokalizacji. Współpracujemy z projektantem, który przygotuje projekt technologiczny. Mamy standardy aranżacji wnętrza, którymi podzielmy się z franczyzobiorcami, pomagamy w przygotowaniu dokumentacji sanepidowskiej, HACCP, uzyskaniu wymaganych pozwoleń – wylicza Magdalena Bochańska. – Franczyzobiorcy oczywiście otrzymują receptury dań, food coasty, księgę jakości, cały nasz know how.
Franczyzodawca szacuje, że minimalny koszt inwestycji w otwarcie restauracji to 100 tys. zł – przy założeniu, że lokal nie wymaga kapitalnego remontu i jest już przystosowany do potrzeb gastronomii.
Franczyzobiorca i jego pracownicy przejdą szkolenia, na początku w lokalu należącym do centrali, a później już u siebie w restauracji.
– Nasz szef kuchni przyjedzie na miejsce i wyszkoli kucharzy z przygotowywania potraw, dobrej organizacji pracy, efektywnego funkcjonowania kuchni – dodaje Magdalena Bochańska.
Zaangażowani franczyzobiorcy
Migavka szuka franczyzobiorców, którzy zaangażują się w prowadzenie restauracji.
– Nie szukamy inwestorów. Zależy nam na osobach, które chcą prowadzić restaurację, a nie tylko ją posiadać – podkreśla Magdalena Bochańska. – Oczekujemy chęci do pracy, myślenia biznesowego, chęci do budowania relacji z zespołem i lokalną społecznością.
Franczyzodawca szacuje, że oczekiwanie na zwrot z inwestycji może potrwać 12-18 miesięcy, w zależności o wysokości nakładów oraz stopnia zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie biznesu.
Migavka realizuje też zamówienia w dostawie oraz cateringi – dla firm i klientów indywidualnych. Obsługuje eventy firmowe, dostarcza lunche, współpracuje z lokalnymi przedsiębiorstwami, wśród których ma już stałych klientów.
– Oczywiście podzielimy się też naszym modelem cateringowym z franczyzobiorcami. To zapewnia dodatkowe przychody, co jest istotne zwłaszcza w miesiącach, które w gastronomii zwykle są słabsze – dodaje Magdalena Bochańska.
WIZYTÓWKA MIGAVKI
Autorski koncept restauracyjny łączący tradycyjną kuchnię z nowoczesnym twistem. Serwuje comfort food oparty na sezonowych, lokalnych składnikach. Restauracja działa na bydgoskim rynku od pięciu lat.
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
- pomoc w znalezieniu i adaptacji lokalu;
- doradztwo w odbiorze sanepidowskim, dostosowaniu lokalu do aktualnych wymogów gastronomicznych;
- kompleksowe wsparcie przy projekcie wnętrza, przygotowanie dokumentów sanepid/HACCP i wymaganych pozwoleń;
- wsparcie w rekrutacji i szkoleniu zespołu;
- przekazanie pełnej dokumentacji, know-how marki – autorskie receptury, foodcosty, lista dostawców;
- pomoc dedykowanego opiekuna – szefa kuchni, menedżera;
- marketing i promocje – prowadzenie social mediów;
- bieżąca analiza danych sprzedażowych i pomoc w optymalizacji kosztów.
Migavka w liczbach
- 1 lokal własny
- inwestycja min. 100 tys. zł
- opłata wstępna 25 tys. zł brutto
- opłata miesięczna 3 tys. zł brutto
Comfort food / Menu Migawki to comfort food, czyli np. potrawy z dzieciństwa w nowoczesnym wydaniu. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Mistrz Piekarz rusza w Polskę
/03.11.2025
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kiedy prawo konsumenta staje się nadużyciem?
/08.11.2025
Czy klient może odstąpić od umowy i zażądać zwrotu pieniędzy, nawet gdy firma już wykonała usługę? Sprawa rozpatrywana przez Trybunał Sprawiedliwości UE pokazuje, że ochrona konsumenta ma swoje granice.
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali