Sławomir Makowski, dyrektor Departamentu Sieci Zewnętrznych Alior Banku
Sławomir Makowski, dyrektor Departamentu Sieci Zewnętrznych Alior Banku / "We współpracę z nami wchodzą partnerzy, którzy zazwyczaj mają już doświadczenie w sprzedaży, finansach, często w zarządzaniu, więc rozumieją rynek, produkt i wagę wyniku. Jednak tu nie tylko chodzi o kompetencje. Jeszcze ważniejsza jest postawa i zaangażowanie".
Czwartek
11.12.2025
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.
 

Alior Bank to jeden z największych i najbardziej doświadczonych graczy na rynku franczyzy bankowej. Na koniec III kwartału 2025 r. bank prowadził 486 placówek, w tym 168 oddziałów tradycyjnych oraz 318 placówek partnerskich.

Przez kilkanaście lat współpracy z partnerami Alior Bank wypracował model, którego istotą jest właśnie przedsiębiorczość. Naturalnie musi ona korespondować z postanowieniami umowy oraz wpisywać się w procedury banku.

Sławomir Makowski, dyrektor Departamentu Sieci Zewnętrznych Alior Banku mówi, że partner nie siedzi bezczynnie za biurkiem w oczekiwaniu na klienta. On działa – planuje, zarządza, buduje relacje, sprzedaje. Bo jest przedsiębiorcą, który myśli w kategoriach rozwoju i odpowiedzialności za wynik. Chce również rozwijać własny potencjał i w optymalny sposób korzystać ze wsparcia marki na lokalnym rynku.

– We współpracę z nami wchodzą partnerzy, którzy zazwyczaj mają już doświadczenie w sprzedaży, finansach, często w zarządzaniu, więc rozumieją rynek, produkt i wagę wyniku. Jednak tu nie tylko chodzi o kompetencje. Jeszcze ważniejsza jest postawa i zaangażowanie. Przedsiębiorczy partner szuka możliwości, by budować wartość swojej placówki. Nie czeka na idealne okoliczności, ale sam rozpoznaje potencjał lokalnego rynku i działa. Wykorzystuje wszystkie narzędzia, które zapewnia bank – bo czuje odpowiedzialność za zespół, jakość obsługi, utrzymanie długofalowych relacji biznesowych – mówi Sławomir Makowski.

Dyrektor dodaje, że dobry franczyzobiorca nie patrzy na biznes wyłącznie przez pryzmat kosztów, ale też potencjału, jaki niosą nowe technologie, inwestycje w placówkę oraz rozwój zespołu.

– Przedsiębiorczość partnerów to nie tylko maksymalizacja zysków tu i teraz. To także umiejętność przewidywania i długofalowego budowania przewag konkurencyjnych – stwierdza Makowski. – Właśnie dlatego zachęcamy naszych partnerów do modernizacji placówek i współfinansujemy te inwestycje. Chcemy też, by nasi partnerzy w pełni wykorzystywali potencjał oferty dla klientów indywidualnych i biznesowych, dywersyfikując swoje źródła przychodów.

Jak otworzyć własny bank 

Alior Bank otwiera placówki w miastach liczących między 20 a 50 tys. mieszkańców. O dołączenie do sieci Alior Banku mogą ubiegać się kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, mają co najmniej średnie wykształcenie oraz doświadczenie w branży finansowej. Kandydat powinien też dysponować lokalem o powierzchni min. 45 mkw. Alior Bank zapewnia szeroki wachlarz produktów dla klienta indywidualnego i biznesowego, przy wszechstronnym wsparciu na każdym etapie współpracy oraz opiekę dyrektora ds. sprzedaży od pierwszego kontaktu z bankiem. Franczyzodawca oferuje wynagrodzenie prowizyjne oparte o wszystkie segmenty oferty uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.

Szacowana minimalna kwota inwestycji partnera w placówkę Alior Banku to ok. 60 tys. zł. Koszty otwarcia dzielą się między partnera i bank. Partner odpowiada m.in. za przygotowanie lokalu, zakup sejfu, systemu alarmowego oraz mebli. Po stronie banku leży zakup i montaż elementów wizualizacji zewnętrznej i wewnętrznej, zakup zabezpieczeń platformy i sprzętu IT, systemu monitoringu placówki. Pokrywa też koszt pakietów promocyjnych czy materiałów reklamowych.

 


doradca we franczyzie