Artman inwestuje w sieć
Plany Artmana na 2006 rok przewidują dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży. Firma przeznaczy 12 mln zł na rozbudowę sieci dystrybucji. Zgodnie z zapowiedziami powstanie ok. 34 nowych sklepów House, w tym 17 za granicą. - Dla spółki takiej jak Artman, będącej jeszcze wciąż w fazie intensywnego wzrostu, kluczowym czynnikiem rozwoju na tym etapie jest zwiększanie sprzedaży i budowa marki poprzez rozbudowę sieci salonów firmowych – podkreśla Grzegorz Koterwa, członek zarządu firmy Artman, do której należy marka House.
Nowe salony firmowe powstaną m.in. w Centrum Handlowym „Zakopianka” w Krakowie oraz Centrum Handlowym w Gliwicach. Firma podpisała także umowę na wynajęcie lokalu w otwieranym na wiosnę 2006 r. Centrum Handlowym „Galeria Krakowska”. Zagraniczne sklepy franczyzowe powstaną głównie w Rosji, Czechach, Słowacji i krajach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia). Salony z odzieżą House funkcjonują także w Niemczech i we Włoszech. Obecnie sieć dystrybucji Artmana, obejmuje obecnie 102 salony firmowe House, w tym 37 salonów własnych i 47 sklepów franchisingowych w kraju oraz 18 sklepów franchisingowych za granicą. Tylko w czwartym kwartale 2005 r. Artman otworzył 10 salonów w Polsce i 9 poza granicami kraju.
Rosnąca w szybkim tempie sieć dystrybucji oraz przychody ze sprzedaży tegorocznych kolekcji spółki miały istotny wpływ na wyniki finansowe spółki. W 2005 roku przychody ze sprzedaży Artmana sięgnęły 142 mln zł, rosnąc o 38% w porównaniu do roku 2004. Zysk netto za cały rok wyniósł 3,2 mln zł. Spółka będzie się dynamicznie rozwijać także w obecnym roku – wg prognoz zysk netto Artmana wzrośnie na koniec roku do 6 mln zł, zwiększając się o 89% w stosunku do wyników za rok 2005. Przychody ze sprzedaży sięgną 200 mln zł.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...