Nowy model współpracy ze Sfinksem
Dotychczas firma podejmowała współpracę z małżeństwami lub narzeczeństwami, gotowymi do podjęcia własnej działalności gospodarczej i wniesienia wkładu finansowego. Natomiast inwestorem był w tym przypadku Sfinks, który pokrywał koszty adaptacji lokalu, wyposażenia go w urządzenia gastronomiczne i wystroju wnętrza. Restauratorzy nie byli zobowiązani do posiadania lokalu, ponieważ poszukiwaniem odpowiedniej lokalizacji pod restaurację zajmował się dział nieruchomości firmy.
Od niedawna poza opisanym modelem współpracy, Sfinks postanowił rozwijać sieć również poprzez klasyczną franczyzę.
W przypadku prowadzenia punktu franczyzowego, to franczyzobiorca jest inwestorem całego przedsięwzięcia. Franczyzodawca nie ma wymagań co do jego stanu cywilnego. Koszty dostosowania lokalu pod działalność pod marką Sphinx to min. 300 tys. zł.
(agaka)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Gruby Benek z nowym lokalem w Bydgoszczy
/24.11.2025
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Oszczędny dom, zyskowny biznes
/26.11.2025
Nova House szuka franczyzobiorców, którzy zajmą się budowaniem domów pasywnych. Jakie zyski przynosi taki biznes?
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
– Rosnące zainteresowanie zabiegami estetycznymi i zmieniające się oczekiwania klientów wpływają na rozwój franczyzy beauty – mówi Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk z Perfect Look Clinic.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali