Ambitne plany Fornetti
Fornetti rozwija się w Polsce od 10 lat. Początkowo strategia firmy zakładała tworzenie punktów piekarniczych w działających już placówkach spożywczych i restauracyjnych. Dzięki temu marka Fornetti stała się znana w Polsce, a określenie fornetki przylgnęło do małych półfrancuskich ciasteczek sprzedawanych w kilkuset miejscach w kraju.
Równolegle rozwijała się koncepcja minipiekarni Fornetti, które otwierane były głównie w galeriach handlowych marketów Tesco i Carrefour oraz w centrach handlowych. Firma otwierała stoiska własne albo we współpracy z partnerami. Obecnie działa prawie 300 placówek Fornetti, w tym ponad 240 należy do partnerów.
Sieć Fornetti zmieniła ostatnio właściciela. Kupił ją fundusz inwestycyjny Societe Generale. Obecnie nowy właściciel stawia przede wszystkim na franczyzową strategię rozwoju firmy. - Po kilku latach testowania tego rozwiązania widzimy, że najlepiej sprawdza się koncepcja minipiekarni lub kawiarenki Fornetti prowadzonej przez naszego partnera, w oparciu o naszą wizualizację i z naszym wsparciem logistycznym, marketingowym i organizacyjnym – mówi Kinga Wojciechowska, dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Fornetti.
Firma planuje otworzyć do końca 2009 roku, 400 nowych punktów sprzedaży we współpracy z dotychczasowymi i nowymi partnerami franczyzowymi. Wszystkie placówki otwierane będą w oparciu o wypracowane standardy wizualizacyjne.
- Nasze ostatnie doświadczenia, m.in. udział w VI Ogólnopolskim Salonie Franczyzy pokazują, że franczyzowa koncepcja Fornetti cieszy się dużym zainteresowaniem – mówi Wojciechowska. - Kilkaset osób odwiedziło nasze stoisko na Salonie, z tego ponad 50 pozostawiło kontakt do siebie. Cały czas odbieramy też telefony od potencjalnych franczyzobiorców, którzy widząc kolejki do stoiska na targach, postanowili później skontaktować się z nami bezpośrednio - dodaje.
Firma deklaruje, że na dzień dzisiejszy tylko na bazie kontaktów uzyskanych podczas Salonu, otwartych zostanie do końca roku 3-6 placówek franczyzowych.
Plan otwarcia 400. nowych punktów w ciągu roku jest bardzo ambitny. Fornetti musiałoby otwierać średnio aż ponad trzydzieści punktów miesięcznie, aby zrealizować plan. Zapewne będzie to trudne.
Fornetti zamierza rozszerzyć ofertę produktową, oprócz dotychczasowych ciasteczek, każda minipiekarnia Fornetti będzie serwować także słone przekąski. Ofertę kawiarenek uzupełnią także napoje gorące i zimne.
- Jest to nasza odpowiedź nie tylko na oczekiwania klientów ale także franczyzobiorców, którzy od pewnego czasu sygnalizowali potrzebę zmian w asortymencie – mówi Kinga Wojciechowska.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali