Załóż firmę na wiosnę

Wiosna sprzyja podejmowaniu nowych wyzwań - również w biznesie. W marcowym numerze prezentujemy pomysły na własny bank, przedszkole, sklep z zabawkami i gabinet weterynaryjny. Ponadto radzimy jak zapłacić mniejsze podatki i sprawdzamy, czy warto założyć firmę rodzinną oraz jak powinien wyglądać biznesowy lunch.
 

W marcowym numerze 03/2009 (49)

Temat numeru

Moja firma to bank
Banki nie mają teraz łatwo. Nie oznacza to jednak, że zamkną drzwi przed potencjalnymi franczyzobiorcami. By zmniejszyć koszty własne, będą otwierać placówki partnerskie. Partnerzy otrzymają w zamian pełne wsparcie i parasol ochronny sieci.

W przeglądzie rynku opisujemy następujące banki i instytucje finansowe: eurobank, BZ WBK Partner, Polbank EFG, Dominet Bank, GE Money, AIG Bank Polska Finanse Dla Domu, Getin Bank, mBank, Gold Finance, Monetia, Expert Agencje Opłat, Lubuska Grupa Kapitałowa, Intax, Vandenberg i Salony Finansowe Ex.

Raport specjalny

Nasze DROGIE dzieci
Własne dzieci to wielka radość, ale i wielotysięczne wydatki na utrzymanie i wychowanie. To, co dla rodziców staje się nie lada wyzwaniem, dla przedsiębiorców jest żyłą złota. Na zabawkach, ubrankach, czy prowadzeniu przedszkola można zarobić krocie.

Pod kątem konta

Biznes dla singla
W Polsce można zarobić na dzieciach tylko dlatego, że się ich nie ma. Wystarczy zostać zdeklarowanym singlem i już się jest do przodu: choćby na podatkach. A jak jeszcze założy się przedszkole albo sklep z odzieżą dla dzieci, można zarobić na wysiłku ich rodziców podwójnie - pisze Arkadiusz Słodkowski, wydawca "Własnego Biznesu".

Egzamin z przedsiębiorczości
Czytając prasę czy słuchając radia, słyszymy o szybujących kursach walut, pikujących kursach akcji czy problemach wielkich przedsiębiorstw. Pamiętajmy jednak, że gospodarkę może napędzać zwykły człowiek - pisze Grzegorz Święch, dyrektor zarządzający Eurobank.

Fakty trendy

Reserved znowu we franczyzie
LPP, właściciel marek Reserved, Re-Kids i Mohito, wraca do udzielania franczyzy. Od marca będzie udzielać licencji na markę Reserved i Mohito.

Dwa banki w jednym
Getin Bank łączy się z Noble Bankiem.

Konfitury jadą do Europy
Benedyktyni planują uruchomienie sklepów franczyzowych z produktami zakonu w największych miastach Europy.

Chińszczyzna w sieci
Właściciel Dominium Pizzy rozpoczyna budowę sieci chińskich restauracji kanton. Najbliższe miesiące pokażą, czy nowy koncept powtórzy sukces pizzerii.

Zyskają dyskonty i delikatesy
Ludzie jeść muszą i kryzys tego nie zmieni. Zmianie mogą za to ulec miejsca, w których Polacy będą kupować artykuły spożywcze.

Własny Biznes

Odpoczywaj albo giń
– Przy zakładaniu firmy, ja, psycholog, musiałem się szarpnąć na odwagę. W moim wieku większość Polaków myśli o emeryturze, a ja zdecydowałem się na największe ryzyko, jakie w ogóle miałem okazję podjąć w życiu – o firmie i poszukiwaniu równowagi w życiu mówi Wojciech Eichelberger, psycholog.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

289 pomysłów na biznes
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

Moja firma

Biznes, który spada na cztery łapy
Zastrzyk, rentgen, zszycie, odrobaczenie, szczepienie. W gabinecie weterynaryjnym pracy nie brakuje, a do dobrego lekarza przychodzą tłumy właścicieli ze swoimi pupilami. Leczenie zwierząt może być dobrym biznesem i sposobem na życie. Trzeba jednak sporo zainwestować przed otwarciem gabinetu i przede wszystkim kochać to, co się robi.

Wespół w zespół
Niesłusznie utożsamiane z małymi lub średnimi firmami. Aż 20 proc. spośród 500 największych przedsiębiorstw świata notowanych na liście magazynu „Fortune” to biznesy rodzinne.

Własna firma to jest to!
Na konkurs „Mój franchising” nadesłano kilkadziesiąt prac. Z tekstów wynika, że traktujemy własne firmy z ogromnym zaangażowaniem i że umiemy wykorzystać zalety franchisingu.

Samopomoc franczyzowa
Dzięki znanej marce i lepszym cenom wrócili do mnie starzy klienci i pojawili się nowi - o swoim biznesie opowiada zwyciężczyni konkursu Zofia Szymańska, prezes GS "Samopomoc Chłopska" w Miłomłynie.

Steki menedżera

Promocjami kosimy konkurencję
– Obecnie mamy 50 pizzerii franczyzowych na 106 lokali. Chcemy, aby pod koniec roku więcej restauracji działało we franczyzie, dlatego przygotowaliśmy nową ofertę franczyzową – mówi Tadeusz Kościuszko, dyrektor ds. franchisingu w Telepizzy.

Wzrośnie spadnie

Wolny rynek to nie kasyno
Problemy finansowe biorą się stąd, że ludzie kupują rzeczy, których nie potrzebują, za pieniądze, których nie mają, by zaimponować ludziom, których nie lubią – mawiał książkowy bohater Forrest Gump. Gdyby wszyscy wzięli sobie do serca te słowa, do kryzysu na obecną skalę nigdy by nie doszło.

Czas zwrotów
Nadchodzi czas korekty wzrostów na niektórych rynkach terminowych. Złoto jest bliskie ustanowienia lokalnego szczytu. Złotówka jeszcze rośnie, ale nieba nie przebije.

Dobre rady

Mieć nosa do biznesu
Jakie znaczenie w interesach ma zapach? Czy wpływa na procesy decyzyjne, wyniki negocjacji albo zdobywanie potencjalnych kontrahentów? Okazuje się, że wykorzystywanie zapachów to coraz częstsza technika manipulacji niewerbalnej.

Jaki lunch, taki kontrakt
– Zjedzenie wspólnego obiadu w restauracji pomaga wywrzeć korzystne wrażenie na potencjalnym kontrahencie – jak powinien wyglądać lunch biznesowy, radzi Bartosz Werpachowski z restauracji Akashia.

Z fiskusem pod rękę
Podatków wcale nie trzeba potępiać jak leci. Dzięki niektórym przepisom „podarowanym” przez ustawodawcę wiele firm – zarówno małych, jak i dużych – zamiast płacić fiskusowi, może obniżyć tę stawkę nawet o dwie trzecie.

ABC firmy

Franczyzodawcy kalkulują zyski
W poprzednim numerze „Własnego Biznesu” opisaliśmy wady i zalety franczyzy z punktu widzenia franczyzobiorcy. Tym razem spojrzymy na franczyzę oczami franczyzodawców, ponieważ dla nich współpraca biznesowa oparta na franczyzie również ma dobre i złe strony.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza terenem Polski:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Wszystkie zamówienia wysyłamy w pierwszy dzień roboczy po potwierdzeniu otrzymania zapłaty. Zamówienia lekkie (do 3 egz.) wysyłamy Pocztą Polską. Zamówienia cięższe (4 lub więcej egz.) wysyłamy kurierem Inpost. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski przez Pocztę Polską to zazwyczaj od 1 do 4 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę Polski to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. UWAGA: w okresie pandemii Poczta Polska może dostarczać przesyłki dłużej, dotyczy to zwłaszcza przesyłek zagranicznych, które mogą podlegać kwarantannie. Również nasze biuro funkcjonuje w ograniczonym zakresie, więc przesyłki mogą być nadawane z opóźnieniem. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK, Google Pay;
  • karty kredytowe: Visa, Mastercard (kredytowe, debetowe, biznesowe, Maestro),
  • przez bankowość internetową: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander;
  • tradycyjny przelew bankowy (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni);
  • zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48225608022.

Dane firmy

PROFIT system sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP: 5222550821, REGON: 016299073, KRS: 183748