Ronald McDonald zachowa posadę...

Nowy system obsługi klientów ma skrócić średni czas zawierania transakcji o 3-4 sekundy.
Środa
25.05.2011
...ale kasjerów w restauracjach zastąpią ekrany dotykowe.
 

Grup aktywistów o nazwie Corporate Accountability International wypowiedziała wojnę Ronaldowi McDonaldowi. Sympatyczny klaun jest maskotką sieci od 1963 roku. Zdaniem ludzi, którzy na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy McDonald's zgłosili wniosek o wysłanie go na emeryturę, Ronald ma duży wkład w zachęcaniu dzieci do jedzenia fast-foodu i jest tym samym rzekomo współwinny pladze otyłości wśród młodych Amerykanów.

Dymisji Ronalda jednak nie będzie, bo w jego obronie stanął prezes sieci, Joe Skinner. Według niego hamburgerowej maskotce nie należy się wypowiedzenie, ale raczej awans. Żartem oświadcza, że mogłaby ona otwierać sesje na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych.

Ronaldowi się upiekło – w wizerunku sieci wygląda na postać niezastąpioną. Zupełnie inaczej jest z kasjerami w restauracjach. W ponad 7 tys. europejskich punktach McDonald's zostaną oni wymienieni na elektroniczne terminale. Za pośrednictwem ekranów dotykowych klienci poinformują obsługę o wybranym McZestawie i uiszczą należność.

Steve Easterbrook, szef McDonald's na Europę, wprowadza nowy system licząc, że pozwoli on na skrócenie średniego czasu zawierania transakcji z jednym klientem o 3-4 sekundy. Wszystko wskazuje na to, że koncepcja okaże się sukcesem. W pierwszym kwartale w europejskich restauracjach sprzedaż wzrosła o 5,7 proc.

Na razie nie wiadomo, kiedy pierwszych automatycznych kasjerów zobaczymy w polskich placówkach sieci. Dominik Szulowski, rzecznik McDonald's Polska mówi, że to kwestia kilku miesięcy. Tłumaczy też, że sieć nie zamierza szukać oszczędności kosztem pracowników. W Polsce amerykański gigant zatrudnia ich ponad 15,5 tys.

- W żadnym wypadku nie chodzi o ograniczanie zatrudnienia w placówkach McDonald's. Kontakt między klientem a obsługą w naszych restauracjach jest dla nas ważny i nadal będzie miał miejsce, choćby przy wydawaniu posiłków – mówi Dominik Szulowski. - Zmiany mają na celu jedynie usprawnienie procesu zamawiania.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022