Marka zobowiązuje

Czy warto rozwijać luksusową markę przez franczyzę? Na luksus stać niewielką grupę klientów...
Na każdym rynku są konsumenci, którzy chcą kupować produkty premium i bywać w prestiżowych miejscach. Lodziarnie Häagen-Dazs mają być właśnie takim miejscem, w którym „się bywa”. Z naszego punktu widzenia, lodziarnie odgrywają istotną rolę w budowaniu wizerunku i znajomości marki, ale pełnią również ważną funkcję w zakresie wsparcia sprzedaży. Klienci najpierw odwiedzają lodziarnie, a potem kupują lody Häagen-Dazs w sklepach. Dlatego będziemy wspierać ich rozwój poprzez franczyzę. Model franczyzy jest bowiem bardziej efektywny, niż lodziarnie własne i sprawdził się w wielu krajach na świecie - od Europy po Tajlandię.
Jak wygląda budowa franczyzowej sieci ekskluzywnych lodziarni?
Jest to bardzo wymagający proces, ponieważ nasz system organizacyjny różni się od innych franczyz. Centrala firmy ulokowana jest w Niemczech, nie mamy regionalnych przedstawicieli, którzy nadzorowaliby proces otwarcia czy prowadzenia lokalu. Dlatego liczymy na dużą samodzielność i poczucie odpowiedzialności franczyzobiorców, którzy we własnym zakresie muszą znaleźć lokal, negocjować ceny wynajmu, przygotować projekt i zająć się wykonawstwem. Mamy też wobec partnerów określone wymagania dotyczące franczyzy, jakości działań operacyjnych, czy lokalizacji, która ma dla nas kluczowe znaczenie. Ze względu na specyfikę marki, lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w prestiżowych lokalizacjach i popularnych punktach turystycznych oraz węzłach komunikacyjnych, co gwarantuje bardzo duży przepływ klientów o dochodach powyżej średniej krajowej. Przykładowo, w Warszawie działają dwa punkty, w tym jeden przy Nowym Świecie – ulicy atrakcyjnej dla turystów, ale i ludzi zamożnych. Lodziarnia doskonale prosperuje i odwiedza ją coraz większa liczba klientów. Do współpracy szukamy osób, które dysponują lokalami w reprezentacyjnych lokalizacjach. W Warszawie są to np. centra handlowe: Złote Tarasy czy Arkadia, w Krakowie – Galeria Krakowska i Rynek, a w Sopocie – sezonowy punkt przy molo.
Czy łatwo jest znaleźć chętnych do wyłożenia 125 tys. euro na lodziarnię?
Kwota inwestycji to pierwszy etap selekcji kandydatów na naszych franczyzobiorców. Nie jest dla nas ważna liczba zgłoszeń od potencjalnych partnerów, ale profil osób, które chcą z nami współpracować. Ważne jest, aby nasz przyszły partner był kreatywny, samodzielny i prowadził aktualnie biznes gastronomiczny lub przynajmniej miał doświadczenie w prowadzeniu biznesu gastronomicznego. Zgodność z naszym profilem franczyzobiorcy sprawdzamy podczas rozmów, gdzie omawiamy przygotowany przez kandydata biznesplan i sprawdzamy jego motywację do działania pod marką Häagen-Dazs. W trakcie trwania współpracy kładziemy nacisk na szkolenia jakościowe i biznesowe. Na bieżąco kontrolujemy standardy działania, m.in. poprzez comiesięczne audyty i badania typu „mystery shopper”.
Rozmawiała (awh)
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
– Nie ma lepszego miejsca na zaprezentowanie swojej oferty franczyzowej niż Targi Franczyza – mówi Tomasz Maj ze Speed Queen.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali