Szczecińska restauracja to 15 punkt sieci Sphinx otwarty w tym roku, a 97 lokal tej marki w Polsce.
Środa
23.11.2011
Sfinks uciekł spod topora i w pocie czoła odrabia straty.
 

Kiedy we wrześniu franczyzobiorcy Sphinxa dowiedzieli się, że ich operator dogadał się z wierzycielami, kamień spadł im serca. Franczyzodawca musi co prawda oddać bankom jeszcze blisko 100 mln zł, ale ma na to jeszcze pięć lat. Po trzech pierwszych kwartałach EBITDA Sfinksa (czyli jego zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) wyniósł 4,1 mln zł, w porównaniu sięgającej blisko 7 mln zł straty sprzed roku. Spółka uciekła spod topora, poprawia wyniki finansowe i otwiera nowe placówki. Ostatnio otwarta działa w Szczecinie.

Nowy lokal powstał w Galerii Kaskada na powierzchni 315 metrów kwadratowych. Placówka zarządzana jest przez franczyzobiorcę. Jej klienci mogą skorzystać z pełnowymiarowej obsługi kelnerskiej, a także samodzielnie nalać sobie piwa z beczek wbudowanych w ściany obok stolików.

- Sphinx to nasza flagowa marka, która cieszy się popularnością wśród klientów na terenie całej Polski. Miłośników orientalnych smaków w wydaniu Sphinx'a nie brakuje również w Szczecinie, gdzie uruchomiliśmy właśnie drugi lokal pod szyldem tej sieci. Kolejne otwarcia to dla zawsze nas wielka satysfakcja, zwłaszcza w przypadku miast, w których działają już nasze lokale. Potwierdzają bowiem fakt, że nasze koncepty gastronomiczne zyskują kolejnych sympatyków i klientów - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska.

Szczecińska restauracja to 15 punkt sieci Sphinx otwarty w tym roku, a 97 lokal tej marki w Polsce. Notowany na giełdzie papierów wartościowych Sfinks zarządza też 9 placówkami pod marką Chłopskie Jadło oraz 9 lokalami Wook.

Rynek gastronomiczny (restauracje, bary i kawiarnie) przez ostatnie dwa lata notował spadki, ale analitycy przewidują, że okres gorszej koniunktury ma już za sobą. Według Euromonitor International w 2011 roku Polacy wydadzą na posiłki i napoje ok. 29 mld zł, czyli o 4 proc. niż przed rokiem.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022