Szczecińska restauracja to 15 punkt sieci Sphinx otwarty w tym roku, a 97 lokal tej marki w Polsce.
Środa
23.11.2011
Sfinks uciekł spod topora i w pocie czoła odrabia straty.
 

Kiedy we wrześniu franczyzobiorcy Sphinxa dowiedzieli się, że ich operator dogadał się z wierzycielami, kamień spadł im serca. Franczyzodawca musi co prawda oddać bankom jeszcze blisko 100 mln zł, ale ma na to jeszcze pięć lat. Po trzech pierwszych kwartałach EBITDA Sfinksa (czyli jego zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) wyniósł 4,1 mln zł, w porównaniu sięgającej blisko 7 mln zł straty sprzed roku. Spółka uciekła spod topora, poprawia wyniki finansowe i otwiera nowe placówki. Ostatnio otwarta działa w Szczecinie.

Nowy lokal powstał w Galerii Kaskada na powierzchni 315 metrów kwadratowych. Placówka zarządzana jest przez franczyzobiorcę. Jej klienci mogą skorzystać z pełnowymiarowej obsługi kelnerskiej, a także samodzielnie nalać sobie piwa z beczek wbudowanych w ściany obok stolików.

- Sphinx to nasza flagowa marka, która cieszy się popularnością wśród klientów na terenie całej Polski. Miłośników orientalnych smaków w wydaniu Sphinx'a nie brakuje również w Szczecinie, gdzie uruchomiliśmy właśnie drugi lokal pod szyldem tej sieci. Kolejne otwarcia to dla zawsze nas wielka satysfakcja, zwłaszcza w przypadku miast, w których działają już nasze lokale. Potwierdzają bowiem fakt, że nasze koncepty gastronomiczne zyskują kolejnych sympatyków i klientów - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, wiceprezes Sfinks Polska.

Szczecińska restauracja to 15 punkt sieci Sphinx otwarty w tym roku, a 97 lokal tej marki w Polsce. Notowany na giełdzie papierów wartościowych Sfinks zarządza też 9 placówkami pod marką Chłopskie Jadło oraz 9 lokalami Wook.

Rynek gastronomiczny (restauracje, bary i kawiarnie) przez ostatnie dwa lata notował spadki, ale analitycy przewidują, że okres gorszej koniunktury ma już za sobą. Według Euromonitor International w 2011 roku Polacy wydadzą na posiłki i napoje ok. 29 mld zł, czyli o 4 proc. niż przed rokiem.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa