Powrót piwa do wagonów Warsu
Możliwość sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 proc. oraz piwa pojawiła się z dniem 1 lipca 2011 roku, tj. z dniem wejścia zmian w życie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Po spełnieniu stosownych wymagań formalnych we wrześniu 2011 roku, po ponad dwudziestu latach zakazu sprzedaży, w pociągach kursujących w relacjach krajowych, do menu wagonów gastronomicznych obsługiwanych przez WARS powróciło piwo alkoholowe (dotychczas sprzedawane było jedynie w pociągach międzynarodowych). Spożywanie piwa dozwolone jest jedynie w obrębie wagonu gastronomicznego.
- Dostawcą piwa jest Grupa Żywiec oraz regionalny browar Konstancin. W efekcie czego sprzedaż z magazynów Wars w okresie wrzesień – grudzień 2011 wzrosła o 22,76 proc w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w tych samych miesiącach w roku 2010. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż, o której mówimy jest jednym z kilku elementów składających się na łączne przychody Wars i przyczynia się ona do ich wzrostu o ok. 3-4 proc. – komentuje wyniki sprzedaży Iwo Orzełek, kierownik marketingu Wars SA.
![]() |
Franczyzobiorcy Wars zarządzają 69 wagonami gastronomicznymi, w tym 19 restauracyjnymi (z obsługą kelnerską oraz zastawą porcelanową) i 50 barowymi, gdzie potrawy i napoje wydawane są w naczyniach jednorazowych. |
- Biorąc pod uwagę obiecujące wyniki sprzedaży Żywca, planujemy wprowadzić do wagonów Wars dwa kolejne piwa z ponad 30 oferowanych przez Grupę Żywiec – mówi Piotr Czyżewski z piwnego koncernu.
Wagon na licencji
Franczyzobiorcy Wars wybierani są na podstawie konkursu. Badanie jakości usług z wykorzystaniem tzw. tajemniczego klienta wyłania spośród dotychczasowych franczyzobiorców 12 najlepszych. Ci przedsiębiorcy mogą wybrać dowolną linię do obsługi. Pozostali franczyzobiorcy przystępują do konkursu ofert zgodnie z jego regulaminem.
- Osoby nowe, które chcą przystąpić do systemu franczyzowego Wars przechodzą weryfikację wstępną tzn. rozmowę kwalifikacyjna przed komisją i po takiej rozmowie dostają pozytywna lub negatywna opinię. Potencjalni partnerzy z pozytywną opinią przystępują do kolejnego etapu konkursu, którym jest badanie kompetencji franczyzobiorców. Co roku kilka osób bez doświadczenia we współpracy z Warsem uzyskuje w konkursie umowy franczyzowe - dodaje Iwo Orzełek.
W chwili obecnej firma opracowuje ofertę franczyzową dotyczącą stacjonarnych formatów restauracji Piada Bar i Green Patio, które jeszcze są testowane. Do końca wakacji powinny być znane szczegóły licencji na biznes.
(dw)

ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali