Usługa filtracji oleju polega na wyciągnięciu go z frytkownicy w temperaturze smażenia (180 stopni C), za pośrednictwem mobilnej maszyny. Przechodząc przed system filtrów pod dużym cienieniem, z oleju usuwane są cząsteczki o rozmiarze powyżej 5 mikronów.
Wtorek
27.03.2012
Olej złej jakości stosowany kilkukrotnie to zmora restauratorów. Oferująca usługi oczyszczania oleju FiltaFry ma pomysł jak wykorzystać to w biznesie.
 

FiltaFry zapewnia restauracjom i małym przedsiębiorstwom ekologiczny serwis zarządzania procesem smażenia. Firma świadczy usługi mikrofiltracji oleju spożywczego oraz czyszczenia frytkownic przy pomocy unikatowej mobilnej maszyny i odkurzacza, dzięki czemu cały proces odbywa się bezpośrednio u klienta.
- Polska gastronomia rozwija się w szybkim tempie, przez co rośnie liczba firm świadczących usługi w tej branży – mówi Andrzej Blicharski, dyrektor zarządzający FiltaFry. - Nasz serwis ogranicza zużycie tłuszczy spożywczych, dzięki czemu koszt usługi pokrywany jest z wygenerowanych oszczędności.

FiltaFry prowadzi blisko 500 placówek franczyzowych znajdujących się na całym świecie. W Polsce firma nie prowadzi jednostek własnych, za to rozwija sieć punktów franczyzowych. Franczyzobiorcy FiltaFry działają już w Katowicach, Krakowie, Tarnowie, Wrocławiu, Szczecinie i w Warszawie.

- Prowadzimy obecnie rozmowy z kandydatami z Łodzi i Poznania. Mam nadzieję, że do końca roku uda nam się uruchomić jednostki w obu miastach. Partnerów szukamy także na terenie Trójmiasta, Torunia, Bydgoszczy, Olsztyna, Rzeszowa, Białegostoku oraz innych miast powyżej 150 tys. mieszkańców - dodaje Andrzej Blicharski.

Koszt inwestycji we franczyzowy punkt FiltaFry to ok. 100 tys. zł. Większość tej kwoty partner musi przeznaczyć na zakupu licencji, której dokładny koszt zależy od terytorium objętego wyłącznością. W ramach pakietu franczyzowego, przedsiębiorca otrzymuje m.in. specjalistyczną maszynę do mikrofiltracji oleju, komplet części zamiennych, profesjonalny odkurzacz oraz reklamę samochodową.

Eksperci mówią,że olej stosowany w gastronomii powinien być używany nie częściej niż trzy razy. Przeszkodą w jego dalszym używaniu są pozostałości po poprzednio smażonych produktach. Dzięki filtracji oleju można używać dłużej.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022