Gastronomia kuleje
Eurostat przedstawił dane dotyczące wydatków na usługi turystyczne i gastronomiczne w poszczególnych państwach Unii Europejskiej. Blado wypadamy w tym rankingu, bo okazuje się, że przeciętna polska rodzina zostawia w restauracjach i hotelach 2,8 proc. swojego budżetu przeznaczonego na zakup towarów i usług konsumpcyjnych, czyli ok. 60 zł. Rekordzistami są Hiszpanie – 16,9 proc. budżetu, co daje blisko 1 tys. zł. Niewiele więcej od Polaków wydają Rumunii i Holendrzy – po 5 proc. Badanie Makro Cash & Carry pokazuje natomiast, że średni rachunek klienta nad Wisłą wynosi 16 zł.
Franczyzodawcy robią wszystko, żeby goście wracali do ich sieciowych restauracji jak najczęściej.
- Do skorzystania z naszych restauracji zachęcamy klientów oferując im nie tylko smaczne posiłki, atrakcyjne ceny i miłą atmosferę, ale również organizując ciekawe akcje promocyjne, a także prowadząc działania reklamowe. Połączenie tych wszystkich elementów pomaga nam zachęcać dotychczasowych gości do ponownego odwiedzenia naszych restauracji, a także przekonać potencjalnych nowych klientów do przyjścia i spróbowania dań z naszego menu.
W restauracjach Sphinx średni rachunek klientów wynosi 45 zł na stolik – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Statystyki zaniżają mieszkańcy małych miast i wsi. Wystarczy powiedzieć, że w miastach mieszka 61,8 proc. ludności Polski. Pozostała część, nawet jeśli byłaby zainteresowana jedzeniem poza domem, nie ma takiej możliwości. Również w miastach restauracje nie radzą sobie najlepiej. To pokłosie kryzysu, w efekcie którego konsumenci wybrali kuchnię domową. GUS policzył, że w 2010 roku z rynku zniknęło 3,7 tys. punktów gastronomicznych i obecnie jest ich ok. 71 tys.
- Polski rynek gastronomiczny ma olbrzymi potencjał rozwoju. Jeśli chodzi o Telepizzę to nie czekamy na odwrócenie trendów, ale jesteśmy elastyczni i na bieżąco reagujemy na potrzeby klientów. Efektem tego jest to, że systematycznie powiększamy sieć franczyzową, pozostając liderem jeśli chodzi o dostawę pizzy do domu. Urozmaicane menu, programy lojalnościowe, liczne promocje np. "2 za 1", to konkretne przykłady naszych działań. Oczywiście nie traktujemy ceny, jako głównego powodu do odwiedzenia naszych restauracji. Poprzez wprowadzanie do menu nowych produktów staramy się wyjść na przeciw oczekiwaniom naszych klientów - mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalny Telepizza Poland.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Lato pełne pracy
/06.08.2023
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali