Aroma Espresso Bar ma pierwszego franczyzobiorcę

Wywodząca się z Izraela międzynarodowa sieć kawiarni weszła do Polski na początku roku. Jak dotąd uruchomiła dwie placówki własne w warszawskim Śródmieściu. Obecnie trwają prace remontowe w kolejnej lokalizacji – pierwszej, którą zarządzać ma franczyzobiorca.
- Otwarcie jest planowane na grudzień. Mogę zdradzić, że pracujemy obecnie nad jeszcze jednym punktem, tym razem na Mokotowie. W najbliższym czasie w Warszawie chcemy uruchomić łącznie pięć kawiarni – mówi Sylwia Zacharska, dyrektor ds. rozwoju i franczyzy Aroma Espresso Bar.
W 2013 marka zawita do kolejnych dużych miast – Poznania, Katowic, Wrocławia i Krakowa. Kandydatów na franczyzobiorców czeka wcześniej szkolenie. Franczyzodawca wspiera franczyzobiorców, którzy zdecydują się otworzyć lokale w tych miastach w pozyskaniu lokalizacji, przygotowaniu projektu i nadzorze inwestycji.
- W czasie kursu franczyzobiorca poznaje biznes od podszewki. Pod bacznym okiem trenerów pracuje za kasą, odbiera dostawy towaru, poznaje proces przygotowania potraw i obsługi klienta. W ten sposób zdobywa pełną wiedzę o zasadach prowadzenia kawiarni pod marką Aroma Espresso Bar – mówi Zacharska.
Po zakończeniu szkolenia jest ona skrupulatnie weryfikowana przez operatora sieci.
- Nie odpuszczamy żadnemu franczyzobiorcy – żartuje Zacharska. - Musimy mieć pewność, że nasz partner jest w stu procentach gotowy do przejęcia kawiarni.
Dbałość o zachowanie standardów i wysoki poziom kontroli franczyzobiorców to znak firmowy Aroma Espresso Bar. Przejawia się m.in. w fakcie, że to franczyzodawca troszczy się o zatrudnienie w placówkach franczyzowych - kończąc szkolenie kandydat na franczyzobiorcę przyjmuje wyszkolony personel i kierownika kawiarni.W systemach partnerskich to dość rzadkie rozwiązanie, bo franczyza jako koncepcja prowadzenia własnego biznesu wymaga również zapewnienia swobody decydowania po stronie biorcy licencji.
- Franczyzobiorcy kupują patent na skuteczny biznes i know-how międzynarodowej sieci. My mamy wiedzę również na temat tego, jacy pracownicy zapewnią przedsiębiorcy sukces - tłumaczy Sylwia Zacharska. - Standardy w Aroma Espresso Bar pozwalają z powodzeniem prowadzić restaurację nawet tym przedsiębiorcom, którzy wcześniej nie mieli doświadczenia w gastronomii. W interesie każdego partnera pracuje sztab ludzi, którzy pomagają i kontrolują. Sprzedaż licencji to jedno, ale prawdziwy klucz do sukcesu stanowi ciągła opieka nad franczyzobiorcami.
Kwota inwestycji zależy od wielkości lokalu i usytuowania. W przypadku dużych miast trzeba się liczyć z całkowitą kwotą inwestycji w wysokości 600 tys. zł.
- Opłaty franczyzowe uzależnione są od poziomu osiąganych obrotów, jednak na razie nie chcemy podawać szczegółów. W lipcu uruchamiamy pierwszą placówkę partnerską w Polsce i wówczas będziemy publicznie rozmawiać o zasadach współpracy franczyzowej – zapowiada dyrektor ds. rozwoju sieci.
Aroma Espresso Bar chce utrzymać obecne tempo rozwoju w następnych latach. Sieć stawia na „uliczne” lokalizacje, choć niektóre lokale otwierane będą również w galeriach handlowych – tam jednak w niezależnych lokalizacjach, poza food courtami.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU














































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
Berlin Döner Kebap otworzył nowy lokal franczyzowy, w centrum Zakopanego. Marka ma zaplanowane kolejne otwarcia aż do wiosny.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Stworzyli glamping, czyli alternatywną formę wypoczynku zapewniającą bliski kontakt z przyrodą. Ilona Wrońska i Leszek Lichota zapewniają, że ich Forrest Glamp to idealne miejsce, aby nabrać dystansu i zapału do pracy.
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, pełne zatowarowanie i wsparcie, dzięki któremu możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali