Sezon dobiega końca

Lodziarnie zarabiają głównie wiosną i latem. Jakie zadania stoją przed franczyzodawcą, gdy sezon się kończy, a jakie w trakcie jego trwania?
Lodowy biznes opiera się na sezonowości. Sprzedaż trwa przez sześć miesięcy w roku, od kwietnia do końca września. Pomimo to osiągane zyski są na tyle imponujące, że pozwalają na to, aby kolejne pół roku odpoczywać. Nasi franczyzobiorcy zimą jednak nie próżnują. Zazwyczaj w tym okresie poszukują lokali, aby otworzyć w nich kolejne lodziarnie spod znaku Lody Bonano. Osoby, które chcą „ruszyć" z początkiem kwietnia okres zimowy wykorzystują na przystosowanie lokalu.
Jak podsumuje Pan otwarcia, które doszły do skutku w tym roku? Jakie są plany w tym zakresie na rok przyszły?
W tegorocznym sezonie otworzyliśmy 26 nowych lokali franczyzowych. Sześć z nich otworzyli franczyzobiorcy, którzy podjęli z nami współpracę w poprzednich sezonach i na dzień dzisiejszy posiadają po 2, a nawet 3 lodziarnie. Sezon powoli zbliża się ku końcowi, jednak zainteresowanie naszą siecią nie słabnie. Niemalże codziennie zgłaszają się do nas potencjalni franczyzobiorcy. W związku z tym szacujemy, iż w następnym sezonie znów otworzymy ok. 20 lokali Lody Bonano. Obecnie wyznaczyliśmy sobie cel posiadania 100 lodziarni na terenie całego kraju. Po osiągnięciu tejże liczby planujemy rozwój marki poza granicami kraju. Obecnie posiadamy lodziarnię na Słowacji, która działa już drugi sezon. Zainteresowani naszymi lodami są również Czesi i Niemcy. W ostatnim czasie kontaktowały się z naszą firma osoby ze Szwecji, Anglii i Hiszpanii.
Czy w ślad za otwarciami idą działania mające na celu wspomaganie rozpoznawalności marki?
Regularnie przeznaczamy 10 proc. przychodów netto na reklamę. Wysokie wydatki na marketing mają służyć właśnie umacnianiu brandu. Zwłaszcza, że konkurencja robi wszystko, by podrabiać i kopiować nasz koncept. W praktyce naszą jedyną bronią przeciw takim działaniu jest nacisk na promocję marki i budowanie jej świadomości wśród klientów.
Biznes w sieci Lody Bonano opiera się na sprzedaży lodów. Czy w przyszłości możliwe jest rozszerzenie menu?
Sieć rozwija się od 2003 roku i od początku stawiamy na lody - amerykańskie świderki. Do naszego menu niemalże rokrocznie dodawane są nowe propozycje. Dbamy o to, by nasza oferta nie nudziła się klientom i nie traciła na atrakcyjności. Jednak podstawowym elementem menu są lody świderki i nie planujemy w tym zakresie zmian.
Rozmawiał (gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali