Restauracje Subway obecne są w 100 krajach, gdzie działa ponad 37 tys. restauracji. Cena pierwszej licencji franczyzowej wynosi 7,5 tys. euro, każdej następnej 3,75 tys. euro. Pozostałe koszty inwestycji zależą od lokalizacji oraz powierzchni restauracji i zaczynają się od 300 tys. zł.
Poniedziałek
17.09.2012
W ciągu trzech lat Subway chce potroić liczbę restauracji w Polsce. Każdy z franczyzobiorców zainwestuje co najmniej 100 tys. dolarów.
 

Amerykańskie kanapki radzą sobie na polskim rynku coraz lepiej, a to zaostrza apetyt. Nic więc dziwnego, że firma, korzystając z dużego zainteresowania jej kanapkami, chce zawojować dalszą część rynku i zapowiada skokowy rozwój. Do końca 2015 roku sieć restauracji Subway ma się powiększyć z działających obecnie 58 do 150.

- Popularność sieci opiera się na coraz większej rozpoznawalności marki i sprawdzonym modelu jej franczyzy – wyjaśnia Martin Princ, manager odpowiedzialny za rozwój firmy Subway w Europie Środkowo-Wschodniej. - Dowodem na to jest fenomenalny start sieci Subway w Rumunii w marcu bieżącego roku, kiedy to sprzedaż przewyższyła polską średnio o 350 proc. Oczywiście na wynik wpłynęła zarówno znajomość marki, jak i mocno ugruntowany zwyczaj jedzenia poza domem. To samo widzimy w Bułgarii – dodaje.

Chociaż plany firmy są ambitne, to wydają się jednak możliwe do zrealizowania, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że w ciągu bieżącego roku liczba restauracji Subway w Polsce powiększyła się o 16 nowych punktów. W rozwoju sieci pomóc może również zmiana nawyków żywieniowych Polaków, którzy coraz chętniej jedzą poza domem. Dowody na to płyną z samej sieci, która podaje, że w porównaniu z 2011 punkty Subway zanotowały 11 proc. wzrost sprzedaży i 14 proc. wzrost liczby klientów.

Obecnie sieć Subway liczy w Polsce 58 placówek, a niebawem dołączy do nich 10 kolejnych, które jeszcze są w budowie. Na naszym rynku firma pojawiła się 12 lat temu. Restauracje Subway działają wyłącznie we franczyzie. Sieć obecna jest w 100 krajach, gdzie działa ponad 37 tys. restauracji.

- Służymy im doświadczeniem w zakresie znajdowania najlepiej rokujących lokalizacji, negocjacji umów czy dostarczania wiedzy operacyjnej, którą pogłębiamy od lat - mówi Michał Dorszewski, w sierpniu wyróżniony przez sieć Subway tytułem Regionalny Agent Rozwoju Roku 2012.- Jednocześnie cały czas są oni blisko związani z lokalnym rynkiem. Z naszych doświadczeń wynika, że we franczyzie Subway sprawdzają się nie sensu stricto inwestorzy, ale ci, którzy są gotowi naprawdę zaangażować się w biznes.

(mak)


Magdalena Krocz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022