Dla franczyzobiorców Himalaya momo przygotowała trzy koncepty współpracy: restaurację, pierogarnię oraz sprzedaż prowadzoną z wózka.
Niedziela
30.12.2012
Pierogarnia Himalaya momo z powodzeniem działa na warszawskiej Pradze. Czy tybetańskie menu sprawdzi się w innych miastach?
 

Himalaya momo promuje sztukę kulinarną Nepalu. Nazwa firmy nawiązuje do najwyższych gór świata oraz do zakręconych tybetańskich pierogów zwanych „momo”. Są one serwowane m.in. z warzywami lub z kurczakiem oraz z sosem sezamowym. Wszystkie dania są przygotowywane przez na podstawie receptur opracowanych przez kucharzy z Nepalu, Tybetu i Buthanu.

- Pierwszy lokal otworzyliśmy na warszawskiej Pradze i z powodzeniem funkcjonuje on tam od półtora roku – mówi Aneta Postek, współwłaściciel Himalaya momo. - Teraz naszym celem jest budowa sieci franczyzowej na terenie Polski, a także, jeśli się uda, w innych krajach Unii Europejskiej. Obecnie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami zainteresowanymi prowadzeniem restauracji w Białymstoku, Wrocławiu i Krakowie.

Dla franczyzobiorców Himalaya momo przygotowała trzy koncepty współpracy. Najniższa kwota inwestycji jest wymagana do prowadzenia własnego wózka z pierogami. Zakup mobilnej jadłodajni to wydatek rzędu 25 tys. zł, z czego 5 tys. zł trzeba przeznaczyć na zakup licencji. Wózek nie ma możliwości przyrządzania potraw, przez co trzeba go regularnie zaopatrywać w funkcjonujących, stacjonarnych pierogarniach.

Stacjonarną pierogarnię może również prowadzić franczyzobiorca. Wybierając taką formę współpracy, przedsiębiorca powinien przygotować 10 tys. zł na zakup licencji oraz ok. 100 tys. zł na przystosowanie lokalu. Trzecim konceptem firmy jest tradycyjna restauracja. By ją otworzyć franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni min. 60 m2 oraz kapitałem w wysokości min. 150 tys. zł.

W przypadku wszystkich trzech konceptów, miesięczna opłata franczyzowa i marketingowa wynosi odpowiednio 6 proc. i 1,5 proc. od obrotu netto. W zamian, partnerzy mogą liczyć na pomoc w wyborze lokalizacji, otwarciu punktu oraz doborze personelu. Firma zapewnia także szkolenie pracowników, jak i bieżące wsparcie w prowadzeniu własnej pierogarni.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa