Poparzeni kawą

Rozwój kawiarnianych konceptów pochodzących z USA oraz Europy Zachodniej świadczy o dojrzałości rynku, ale może oznaczać kłopoty dla samodzielnych kawiarni.
- Efektem ekspansji kawiarni wprowadzanych przez sieci fast foodów mogą być problemy pojedynczych kawiarni w dobrych lokalizacjach, które do tej pory nie doświadczyły jednak prawdziwej konkurencji ze strony profesjonalnych firm, a ich organizacja, koszty działalności i nieaktualny asortyment mogą powodować problemy z rentownością - mówi Anna Wołoszyn, menedżer ds. marketingu i PR w sieci w Columbus Coffee. - Z drugiej strony taka sytuacja powoduje, że firmy takie jak Columbus Coffee spotykają się z dużym zainteresowaniem osób, które marzą o prowadzeniu kawiarni, ale są świadome zagrożeń płynących ze strony międzynarodowych korporacji.
Sieć Columbus Coffee liczy obecnie 4 kawiarnie własne i 6 franczyzowych. Franczyzodawcy na 2013 rok zapowiadają otwarcia w kilku wojewódzkich miastach.
- Na dzień dzisiejszy już wiemy, że na początku marca otworzymy kawiarnie w Warszawie i Wrocławiu. Pozostałe lokalizacje są w fazie przygotowania inwestycyjnego – mówi Anna Wołoszyn. - W międzyczasie pojawiły się kolejne miasta, w których z dużym prawdopodobieństwem będziemy obecni, ale jeszcze zbyt wcześnie żeby o tym mówić.
Ostatnio marka pojawiła się w Łodzi, w budynku Grand Hotelu. Franczyzobiorcy - Krzysztof Król i Edyta Machaj - nie prowadzili wcześniej kawiarni na własny rachunek. Przyznają jednak, że taki biznes był ich marzeniem, a wcześniej zdobywali doświadczenie w gastronomii w takich sieciach, jak Coffee Heaven i Sioux.
- O wyborze tej, a nie innej oferty franczyzowej zdecydowało w dużej mierze doświadczenie założycieli Columbus Coffee. Przygotowanie techniczne placówki do uruchomienia trwało około dwóch miesięcy – mówi Edyta Machaj. - Tak długi okres prac budowlanych był wynikiem obostrzeń narzuconych przez hotel, odnoszących się do hałasu przy pracach adaptacyjnych. Parząc jednakże na stronę formalną, nie był to długi okres, ponieważ lokal miał już przeznaczenie gastronomiczne.
Łódzki lokal o powierzchni 145 m2 wymagał inwestycji w wysokości 340 tys. zł netto.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU




















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali