Ostatnio marka pojawiła się w Łodzi, w budynku Grand Hotelu. Inwestycja franczyzobiorców pochłonęła 340 tys. zł.
Poniedziałek
21.01.2013
Fast foody zagrażają kawiarniom. Columbus Coffee staje po stronie samodzielnych przedsiębiorców.
 

Rozwój kawiarnianych konceptów pochodzących z USA oraz Europy Zachodniej świadczy o dojrzałości rynku, ale może oznaczać kłopoty dla samodzielnych kawiarni.
- Efektem ekspansji kawiarni wprowadzanych przez sieci fast foodów mogą być problemy pojedynczych kawiarni w dobrych lokalizacjach, które do tej pory nie doświadczyły jednak prawdziwej konkurencji ze strony profesjonalnych firm, a ich organizacja, koszty działalności i nieaktualny asortyment mogą powodować problemy z rentownością - mówi Anna Wołoszyn, menedżer ds. marketingu i PR w sieci w Columbus Coffee. - Z drugiej strony taka sytuacja powoduje, że firmy takie jak Columbus Coffee spotykają się z dużym zainteresowaniem osób, które marzą o prowadzeniu kawiarni, ale są świadome zagrożeń płynących ze strony międzynarodowych korporacji.

Sieć Columbus Coffee liczy obecnie 4 kawiarnie własne i 6 franczyzowych. Franczyzodawcy na 2013 rok zapowiadają otwarcia w kilku wojewódzkich miastach.
- Na dzień dzisiejszy już wiemy, że na początku marca otworzymy kawiarnie w Warszawie i Wrocławiu. Pozostałe lokalizacje są w fazie przygotowania inwestycyjnego – mówi Anna Wołoszyn. - W międzyczasie pojawiły się kolejne miasta, w których z dużym prawdopodobieństwem będziemy obecni, ale jeszcze zbyt wcześnie żeby o tym mówić.

Ostatnio marka pojawiła się w Łodzi, w budynku Grand Hotelu. Franczyzobiorcy - Krzysztof Król i Edyta Machaj - nie prowadzili wcześniej kawiarni na własny rachunek. Przyznają jednak, że taki biznes był ich marzeniem, a wcześniej zdobywali doświadczenie w gastronomii w takich sieciach, jak Coffee Heaven i Sioux.

- O wyborze tej, a nie innej oferty franczyzowej zdecydowało w dużej mierze doświadczenie założycieli Columbus Coffee. Przygotowanie techniczne placówki do uruchomienia trwało około dwóch miesięcy – mówi Edyta Machaj. - Tak długi okres prac budowlanych był wynikiem obostrzeń narzuconych przez hotel, odnoszących się do hałasu przy pracach adaptacyjnych. Parząc jednakże na stronę formalną, nie był to długi okres, ponieważ lokal miał już przeznaczenie gastronomiczne.

Łódzki lokal o powierzchni 145 m2 wymagał inwestycji w wysokości 340 tys. zł netto.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa