Kosz zakupu sprzętu do restauracji Olimp to ok. 200 tys. zł. Do tego dochodzą jeszcze wydatki związane z przygotowaniem lokalu, który powinien mieć co najmniej 150 m2, z czego 90 m2 zazwyczaj zajmuje kuchnia, zaś resztę część dla konsumentów. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 40 tys. zł.
Niedziela
09.06.2013
Sieć Olimp zwiększy zasiąg swojego działania o trzy województwa. Wraz z ekspansją terytorialną w menu pojawią się nowe, dietetyczne potrawy.
 

Sieć Olimp należąca do Grupy Gastromall, liczy obecnie 15 restauracji, z czego cztery prowadzą franczyzobiorcy. Ostatnie dwa otwarcia miały miejsce na początku czerwca w Krakowie, przez co pod wspólną marką działa w tym mieście już 9 lokali. Kolejne restauracje powstaną w Galerii Solnej w Inowrocławiu oraz w centrum handlowym Poznań City Center i również będą zarządzane przez franczyzobiorców. Z kolei własny lokal zostanie otwarty w Lublinie. Wszystkie nowe placówki zadebiutują w miastach, w których jeszcze nie było Olimpu. Zarząd sieci twierdzi, że duża odległość od centrali firmy nie będzie problemem w prowadzeniu działalności.

- Zapewniamy wsparcie dla naszych franczyzobiorców polegające na ułatwieniu kontaktów ze sprawdzonymi dostawcami z okolicy oraz wynegocjowaniu korzystnych rabatów – mówi Izabela Domaradzka, koordynator projektów Grupa Gastromall. - W pierwszym okresie prowadzenia działalności franczyzobiorca korzysta z doświadczenia naszych menadżerów, którzy szkolą personel i kontrolują jakość wydawanych dań.

Franczyzodawca poszukuje kolejnych partnerów na terenie całego kraju. Oprócz prac nad otwieraniem nowych restauracji, Grupa Gastromall rozszerza swoją ofertę skierowaną do klientów. W planach znajduje się wprowadzenie do menu Olimpu żywności prozdrowotnej i dietetycznej.

- Będą to dania mączne z dodatkiem błonnika tj. kopytka, pierogi, kluski śląskie, makarony czy placki ziemniaczane, a także oryginalne dania kuchni meksykańskiej na bazie prawdziwej kukurydzianej tortilli: burrito, tacos, enchiladas – wyjaśnia Izabela Domaradzka. - Inicjatywa ta jest wynikiem naszej współpracy z dwoma innowacyjnymi firmami z Małopolski w ramach kooperatywy Krakowski Klaster Gastronomiczny.

Owe firmy to produkująca meksykańskie tortille – Molino oraz Profibra, wytwarzająca dania z dodatkiem błonnika. Nowe, prozdrowotne i dietetyczne pozycje w menu Olimpu będą dostępne jeszcze w tym roku.

(boa)


Bolesław Adamiec
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022