BoConcept chce sprzedać w Polsce jeszcze maksymalnie 2-3 licencje na franczyzowy salon z meblami.
Piątek
16.08.2013
Od września salony własne BoConcept przejdą w ręce franczyzobiorców.
 

BoConcept projektuje, produkuje i dystrybuuje nowoczesne meble z myślą o mieszkańcach wielkich miast. Duńska firma zarządza 350 salonami meblowymi na całym świecie. Sześć z nich działa w Polsce, z czego dwa prowadzone były do tej pory jako salony własne. We wrześniu BoConcept Retail Poland, polska filia BoConcept, odda placówki w ręce franczyzobiorców.

- Zgodnie z ogólnoświatową polityką BoConcept wszystkie salony sieci powinny być franczyzowe – tłumaczy Joanna Łozińska, menedżer ds. PR w BoConcept Retail Poland. - Centrala w każdym z krajów ogranicza się do wsparcia marketingowego, logistycznego i szkoleń.

Salony BoConcept powstają w miastach liczących min. 500 tys. mieszkańców, co oznacza, że w Polsce może działać maksymalnie 8-10 placówek sieci.

Za pozyskanie lokalu na salon meblowy odpowiedzialni są franczyzobiorcy. Minimalna powierzchnia placówki to 300 m2. Salony BoConcept najczęściej znajdują się w centrach miast lub na ich obrzeżach, przy ruchliwych ulicach lub na terenie parków handlowych. Maksymalny koszt uruchomienia salonu wynosi 200 tys. euro.

(awh)


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz