Mocarstwowe plany Fornetti

Marża, na której pracują franczyzobiorcy Fornetti, przekracza 50 proc.
Środa
09.10.2013
Minipiekarnie będą ścigać się z McDonald’s i Da Grasso.
 

- W 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald’s, który jest dzisiaj największą, pod względem liczby placówek, siecią gastronomiczną w Polsce – zapowiada Piotr Panasiewicz, prezes Fornetti.

By tak się stało, Fornetti musi spełnić kilka warunków. W tej chwili zakład produkujący na potrzeby sieci pracuje na 40 proc. mocy produkcyjnych. Jeśli w tym roku uda się utrzymać założony w biznesplanie wzrost liczby placówek, to w przyszłym wrocławska fabryka ruszy pełną parą. I w 2014 będzie gotowa na obsłużenie rosnącej liczby punktów.

Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć. McDonald’s ma nad Wisłą ponad 300 restauracji, a Da Grasso ponad 200 pizzerii.

Zarząd Fornetti liczy, że franczyzobiorców i klientów zachęci odświeżony wygląd piekarni.
- Już od ubiegłego roku w sieci trwa proces wdrożenia nowego projektu wizualnego placówek oraz wprowadzania dużej liczby nowych produktów. Od początku 2013 roku spółka uruchomiła 26 nowych punktów sprzedaży. Według naszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86 proc. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty – mówi Piotr Panasiewicz.

Dodajmy, że lifting placówek prowadzony jest na koszt franczyzobiorców.
- Koszt przebudowy punktu franczyzowego leży po stronie franczyzobiorcy, my jako franczyzodawca zapewniamy za darmo projekt nowego stoiska - mówi Agnieszka Jaruga, kierownik działu marketingu w Fornetti.

Inwestycja we własną minipiekarnię to koszt rzędu 60-80 tys. zł.
- Koszty uruchomienia lokalu zwracają się już w 12 miesięcy, przy założeniu, że mamy przeciętnie dziesięciu klientów na godzinę – dodaje Panasiewicz.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022