Biorców Da Grasso gonią terminy

Centrala sieci przejęła część kosztów rebrandingu. Jest wielu franczyzobiorców, u których zmiana polegać będzie jedynie na modyfikacji kilku elementów restauracji i tylko za nie faktycznie zapłacą.
Piątek
24.01.2014
Niektórzy z nich zbliżają się do ustalonego okresu 3 lat, po którym powinni odświeżyć wygląd swoich pizzerii.
 

W łódzkim centrum handlowym Manufaktura ponownie otwarto pizzerię Da Grasso. W ostatnim okresie poddano ją procesowi rebrandingu, polegającym na odświeżeniu wewnętrznego i zewnętrznego wyglądu. Pizzeria jest jednym z dwóch lokali własnych działających w sieci. Ma zarazem być placówką wzorcową, pokazującą, jak w przyszłości będą wyglądać wszystkie punkty Da Grasso.

Tych łącznie działa w Polsce 184. Są zlokalizowane w 150 miastach, a wszystkie prowadzone przez franczyzobiorców. To właśnie oni w największej mierze są obciążeni kosztami rebrandingu pizzerii. Wielu z nich zbliża się do ustalonego okresu 3 lat, kiedy to zgodnie z umową franczyzową zobowiązani są do odświeżenia swoich lokali. Centrala zapewnia, że rebranding został opracowany w taki sposób, aby nie był zbyt obciążający dla franczyzobiorców.

- Dzieje się tak dzięki możliwości skorzystania z wielu elementów wyposażenia wykorzystywanych dotychczas w pizzeriach. Jest sporo franczyzobiorców, u których zmiana polegać będzie jedynie na modyfikacji kilku elementów restauracji i tylko za nie faktycznie zapłacą – mówi Magdalena Piróg, wiceprezes sieci. - Wszystkie wydatki związane z opracowaniem strategii, założeń, materiałów graficznych i produkcyjnych oraz opcjonalnymi projektami architektonicznymi są pokrywane przez spółkę. Centrala Da Grasso finansuje również wymianę szyldów przed wejściem do wszystkich pizzerii.

Nowe pizzerie są tworzone już zgodnie ze standardami nowego brandu. Zmiany aranżacji wystroju placówek są w branży gastronomicznej naturalnym elementem strategii marketingowej. Przystępując do sieci franczyzowej należy liczyć się z tą koniecznością. Zazwyczaj koszty związane z rebrandingiem leżą przynajmniej w pewnej części właśnie po stronie licencjobiorców. Da Grasso nie jest tu wyjątkiem. Podobnie miało to miejsce w przypadku restauracji McDonald’s i Chłopskiego Jadła.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Biznes, który bije rekordy

Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.

1 wypowiedzi
ostatnia 15.10.2024
Biesiadowo

Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50

1 wypowiedzi
ostatnia 29.01.2024
Kawiarnie Cafe Nescafe

Nie chciałabym tej franczyzy

6 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
McDonalds opinie o franczyzie

Ja bym pomyślała o tej franczyzie

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2023
Doświadczenia z Bafra Kebab

Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.04.2023
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż

Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.03.2023
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines

Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2023
Ile kosztuje McDonald's?

Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali

1 wypowiedzi
ostatnia 24.12.2022