Od dostawcy do menedżera

Spółka DP Poland, zarządzająca rozwojem sieci Domino’s Pizza, podsumowała 2013 rok. Wyniki sprzedaży budzą optymizm. Przychody poprawiły się o 66 proc., rosnąc z poziomu 1,85 mln funtów brytyjskich (ok. 9,25 mln zł) do 3 mln funtów (15 mln zł). O 150 proc. wzrosła sprzedaż przez internet, udało się też o blisko 50 proc. poprawić marżę. Niestety, jak podaje StockMarketWire.com, pomimo wzrostu obrotów, polski oddział międzynarodowego giganta wciąż jest na minusie. I to coraz większym. Strata na poziomie EBITDA (czyli przed opodatkowaniem, podatkami i amortyzacją) wzrosła z 2,6 do 2,8 mln funtów (czyli z 13 do 14 mln zł).
Centrala tłumaczy, że ostateczny wynik finansowy obciążają rosnące wydatki na marketing. Inwestycje w wizerunek marki w Polsce wydają się skądinąd uzasadnione. Bo chociaż Domino’s Pizza jest najbardziej liczną siecią pizzerii na świecie, to ma już na koncie jedną nieudaną próbę zaistnienia nad Wisłą. Dlatego teraz dokłada wszelkich starań, by zadomowić się w gastronomicznym krajobrazie Polski.
Póki co wygląda na to, że plan udaje się realizować. W 2013 roku liczba pizzerii DP wzrosła o 1/3 i liczy obecnie 19 punktów. Sieć powiększyła swój zasięg, wychodząc wreszcie poza Warszawę, która do tej pory była jedynym miastem goszczącym amerykańską markę. Dwie pierwsze placówki poza stolicą otwarto w Krakowie, kolejną – w Piasecznie. W październiku Domino’s doczekała się też pierwszego franczyzobiorcy. Został nim Jakub Stępień, który w sieci przebył drogę od kierowcy, przez menedżera, do właściciela swojego lokalu.
- Zawsze chciałem mieć swoją własną pizzerię, dlatego kiedy pojawiła się okazja podpisałem umowę z Domino's Polska. Wyniki mojej pizzerii są na tyle obiecujące, że obecnie prowadzę rozmowy z potencjalnymi inwestorami zainteresowanymi finansowaniem kolejnych pizzerii Domino's prowadzonych przeze mnie – mówi franczyzobiorca.
Peter Shaw, dyrektor generalny DP Poland, podkreśla rolę franczyzy w przyszłych planach rozwoju sieci.
- Nie wykluczamy, że to właśnie model franczyzowy odegra kluczową rolę w rozwoju sieci Domino’s w Polsce – twierdzi. – W 2013 roku mając na uwadze wzrost sprzedaży, skoncentrowaliśmy się także na podniesieniu marży brutto poprzez optymalizację kosztów lokalowych i przy zachowaniu wysokiej jakości produktów. Ponadto wdrożyliśmy nowy format lokali, co pozwoliło na znaczącą redukcję kosztów, związanych z wystrojem i aranżacją oraz z opłatami eksploatacyjnymi. Nasza strategia na 2014 opiera się na dalszej budowie świadomości marki i rozwijaniu sprawdzonego modelu biznesowego. W najbliższym czasie planujemy też otwarcie 2 nowych lokali w Warszawie i Krakowie.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali