Ryzykowny krok Sphinksa
Otwarty w maju punkt Sphinx w warszawskiej dzielnicy Wesoła to 94. restauracja tej sieci w Polsce i 17. w Warszawie. Jego właściciel wybrał lokalizację przy trasie wylotowej z Warszawy w kierunku Terespola i Lublina. Jak dowiedział się portal Franchising.pl, w tym samym lokalu już wcześniej działały punkty gastronomiczne, jednak żadnemu nie udało się na trwałe pozostać na rynku. Teraz ma być inaczej.
- Przed podjęciem decyzji prześledziłem całą historię lokalu jak i okolicy, na podstawie której przeprowadziłem analizę SWOT (mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń – przyp. red.) i podjąłem decyzję o uruchomieniu restauracji Sphinx – mówi Marcin Rzeszotek, franczyzobiorca Sphinksa w Wesołej. - Od samego początku, inaczej niż w poprzednich lokalach, pod uwagę byli brani zwłaszcza podróżni, którzy mają w alternatywie kuchnię tradycyjną lub fastfoody. Sphinx wypełnia lukę pomiędzy tymi rodzajami gastronomii, oferując szybki serwis i zróżnicowane posiłki. Dzięki bazie okolicznych mieszkańców dywersyfikuję także ryzyko związane z natężeniem ruchu. Według mnie ten biznes będzie opłacalny, a być może po powstaniu innych restauracji Sphinx w podobnych lokalizacjach zmieni podejście podróżnych do sposobu odżywiania się.
Marcin Rzeszotek ma dwudziestoletnie doświadczenie w branży spożywczej i gastronomicznej. Nie jest to jego pierwszy biznes z logo Sphinks – z siecią jest związany od 2009 roku. Nowa restauracja mieści się na dwóch poziomach na powierzchni ok. 340 m2. Dla gości przygotowano ponad 70 krzesełek i blisko 20 kanap. Ponadto lokal umożliwia klientom wydzielenie sali na spotkania rodzinne, firmowe lub okolicznościowe. W sezonie wiosenno-letnim przy restauracji działa ogródek.
- Sphinx w Wesołej jest restauracją prowadzoną w formule franczyzowej, co oznacza, że nasz partner poniósł koszty tej inwestycji. Nowa restauracja została przygotowana zgodnie z obowiązującymi w naszej sieci standardami z uwzględnieniem elementów najnowszej aranżacji wystroju. Liczymy, że z naszej oferty kulinarnej z chęcią będą korzystać zarówno okoliczni mieszkańcy, jak i podróżni przejeżdżający tuż obok Traktem Brzeskim - mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska.
Oprócz sieci Sphinx, kierowana przez nią spółka zarządza również 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami Wook (segment casual dining). Bogdan Bruczko objął stanowisko prezesa zarządu w należącej do Sfinks Polska spółce Shanghai Express, w ramach której działa sieć Wook. Tym samym Bogdan Bruczko zrezygnował ze stanowiska wiceprezesa zarządu Sfinks Polska. W zarządzie Sfinksa pozostają Sylwester Cacek (w funkcji prezesa zarządu) oraz Dorota Cacek i Sławomir Pawłowski (w funkcji wiceprezesów zarządu).
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali