Setna agencja CUK
W systemie franczyzowym multiagencji CUK Ubezpieczenia działa już 100 placówek. Setny punkt powstał 25 czerwca w Chojnicach.
- To dla nas ważny moment i potwierdzenie, że decyzja podjęta w 2008 roku, gdy w Koninie działalność rozpoczął nasz pierwszy punkt partnerski, była słuszna. Wówczas, mając już za sobą 7-letnie doświadczenie jako multiagencja, dostrzegliśmy niezagospodarowany potencjał biznesowy zwłaszcza w mniejszych miejscowościach i dzięki franczyzie zwróciliśmy się ku nim. W zamian za know-how nasi partnerzy dają nam dostęp do lokalnych społeczności - mówi Maciej Kuczwalski, dyrektor sprzedaży i członek zarządu multiagencji CUK Ubezpieczenia.
Agencję CUK można otworzyć w miejscowości liczącej przynajmniej 10 tys. mieszkańców. Rozbudowany system szkoleń, informatyzacja oddziału i wsparcie marketingowe pozwalają przystąpić do systemu niezależnie od wcześniejszego doświadczenia w branży ubezpieczeniowej. Cały proces otwarcia oddziału zamyka się w dwóch miesiącach. Koszt uruchomienia placówki wynosi ok. 15 tys. złotych, jednak jej właściciel powinien liczyć się z koniecznością dofinansowania biznesu do 12 miesięcy od momentu rozpoczęcia sprzedaży. Po tym czasie spodziewany jest zwrot z inwestycji.
- Naszych partnerów franczyzowych dobieramy przede wszystkim pod kątem znajomości otoczenia i w oparciu o analizę konkurencji. Zaletą jest dla nas również posiadanie własnego lokalu w centrum miasta, ale jesteśmy oczywiście skłonni wesprzeć franczyzobiorcę w poszukiwaniach odpowiedniego miejsca – tłumaczy Monika Grabowska, dyrektor Działu Rozwoju Sieci Zewnętrznej.
Właściciel nowo otwartego punktu, Magdalena Jutrzenka-Trzebiatowska, może pochwalić się bogatym doświadczeniem sprzedażowym. Przez ostatnie 6 lat związana była z koncernem Unilever, producentem i dystrybutorem takich marek jak Rama, Knorr, Lipton, Cif, Domestos, Dove. Miała również krótki epizod w branży farmaceutycznej jako reprezentant handlowy.
- Lokal, w którym prowadzę biznes jest wynajmowany. Zatrudniam jednego pracownika. Uruchomienie placówki sfinansowałam z własnych środków. Z moich obserwacji i przeprowadzonego researchu wynika, że Polski rynek ubezpieczeń jest bardzo perspektywiczny. Przyrost klasy średniej powoduje, że coraz więcej osób może pozwolić sobie na zakup wartościowych dóbr materialnych, które z kolei stają się przedmiotem ubezpieczenia. Na rynku dostępna jest bardzo szeroka gama produktów ubezpieczeniowych różnych towarzystw. Multiagencja oferująca polisy 30 towarzystw w jednym miejscu, to dobry sposób na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – mówi franczyzobiorczyni.
Na terenie Chojnic i powiatu funkcjonuje około 25 agencji pośredniczących w sprzedaży ubezpieczeń, w tym oddział największego krajowego ubezpieczyciela – PZU. Nie można również zapominać o usługach Poczty Polskiej w tym zakresie. W większości są to jednak małe działalności jednoosobowe, które oferują polisy 2-3 towarzystw, a wyboru tej najlepszej dokonują na podstawie samodzielnej analizy.
- Zakres oferty CUK, od podstawowego ubezpieczenia OC i AC pojazdu, przez ubezpieczenia podróżne, rolne, aż po skomplikowane ubezpieczenia dla biznesu i na życie, stanowi ewenement na naszym chojnickim rynku, z czym wiążę duże nadzieje. Cel, jaki sobie postawiłam, to przede wszystkim zdobycie zaufania klientów i wypracowanie jak najlepszej pozycji na trudnym i nasyconym ubezpieczeniami rynku w Chojnicach – dodaje przedsiębiorca.
(dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Agenci ubezpieczeniowi nie narzekają na brak klientów. A licencji na biznes w tym segmencie rynku też nie brakuje.
Majowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Prezentujemy w nim m.in. sprawdzone pomysły na biznes w finansach oraz podpowiadamy, jaką firmę otworzyć po urlopie macierzyńskim.
Rynek ubezpieczeniowy coraz bardziej się konsoliduje. Do sieci CUK Ubezpieczenia w ubiegłym roku dołączyło 750 partnerów.
Pieniądz robi pieniądz – gdzie ta maksyma sprawdzi się lepiej niż w sektorze finansowym? Oto przegląd konceptów franczyzowych z tej branży.
Kamil Franciszkiewicz najpierw poznał branżę i firmę od podszewki, a dopiero później został jej franczyzobiorcą. Na jaką markę postawił?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.